3de kerst weer niet samen!

Hoi meiden
Misschien beetje vroeg om over na te denken maar ik denk altijd beetje voor uit.
Ik heb z’n 3 jaar een relatie met mijn vriend!
En ik ben erg verliefd op mijn vriend.
Maar nu is het bijna kerst en dat is mijn favoriete tijd van het jaar.
Maar helaas wordt ik al 3 jaar niet niet uitgenodigd door zijn familie. Ik vindt dit gewoon een beetje vreemd en voelt voor mij als of niet welkom ben.
Ik heb ook gevraagd waarom hij dit niet samen wilt vieren maar hier heeft hij geen reden voor.

Ik weet best dat hij geen familie mens is en er niet op zit te wachten.
Zo heeft hij mijn ouders in die 3 jaar ook niet vaak gezien. Terwijl ik dit hele belangrijke dingen vindt het zijn mijn ouders die hebben mij groot gebracht.

het lijkt soms ook alsof niemand mag weten dat we een relatie hebben. Zo doen we niet zo vaak leuke dingen ik ben echt een gezelligheids mens al is het thuis een spelletje doen heel leuk!!

Nu vindt ik mijn relatie een beetje saai worden maar ik hou nog wel van mijn vriend maar sommige dingen zijn gewoon beetje raar deze relatie.
Ik weet gewoon niet wat ik moet en het is al keertje uit geweest maar hij zij dat die echt ging veranderen maar ook dit zie ik niet echt

Wat moet ik toch?
Iemand een vergelijkbaar verhaal en hoe ga jij hier mee om

Maar viert zijn familie wel Kerst? Misschien heeft hij een bepaalde reden dat hij toch alleen met zijn familie wilt zijn met Kerst, idk.

Heb je ook nooit aan je vriend gevraagd of die het leuk vind als jij een keer kerst bij hem viert 1 dag? Ik zou dat gewoon doen als ik jou was en kijken hoe die hier op reageert dan legt die misschien ook wel uit waarom je niet uitgenodigd wordt.

Ik zou inderdaad doen wat Semicolon zegt.
Ik had mijn vriend voor de kerst uitgenodigd, en de daaropvolgende kerst vroeg zijn moeder mij persoonlijk :slightly_smiling_face:

Ik heb het al 3 jaar lang gevraagd of die kerst met mij wilde vieren en zijn antwoord was nee en had hier geen reden voor maar ik zal het nog is vragen

Gewoon aan je vriend vragen of je mee kerst mag vieren. Of dat jij je vriend uitnodigt om bij jou thuis kerst te vieren.

Ik was vorig jaar pas 3 maanden samen met mijn vriend maar ik vroeg gewoon of hij zin had om te komen gourmetten bij mijn tante met mijn familie. Dat wilde hij wel, en daarop nodigde hij mij uit om 2e kerstdag bij zijn vader te gourmetten.
Iemand moet beginnen met de ander uitnodigen :wink:

Oh ik zie nu dat je dat al hebt gedaan ^
Wat raar dat hij dat dan niet wilde… Ik zal aan hem duidelijk maken dat jij het heel fijn vind als hij jouw familie ook eens ziet etc.

Mijn vriend vind deze dingen ook niet belangrijk, maar hij weet dat het wel veel voor mij betekent. In ons eerste jaar nodigde hij mij ook niet uit, en wou hij niet bij komen. Ik ben er toen best wel boos om geworden, en heb hem even haarfijn uitgelegd dat dit soort ‘tradities’ voor mij wel heel belangrijk zijn en dat ik deze ook in ere wil houden (ook in de toekomst). Toen begreep hij pas echt hoe belangrijk het voor mij was, en heeft hij zich bereid gevonden om toch kerst te vieren, voor mij. Stiekem vind hij het nu ook wel oke, maar hij houdt gewoon niet van die drukte er om heen. In een relatie is het nou eenmaal geven en nemen. Hij viert kerst met mijn en met zijn familie, omdat ik dat wil. Ik accepteer het dat hij die drukte zelf niet bij ons thuis wil hebben, aangezien hij daar niet over kan.

Ik vier kerst altijd heel ‘intiem’ (als in alleen met gezin, en soms nog oma). Dus vind het niet gek. Maar zo te zien ben ik een uitzondering haha.

Nouja, ik vind eigenlijk wel dat als je een serieuze relatie hebt, en zeker na 3 jaar, je vriend toch eigenlijk wel bij die intieme kring van familie hoort. Tenminste, mijn vriend hoort gewoon echt bij onze familie, en ik ook bij zijn familie. Dat je na een aantal jaar een relatie nog niet je vriend tot de familie vind rekenen vind ik inderdaad persoonlijk wel raar, maar ieder zijn ding :cold_sweat:

Mee eens. Mijn vriend is voor mijn ouders ook familie, dat hoort zo. Hoe ga je dat later doen dan? Als je kinderen hebt enzo, dan ga je met je kinderen naar je ouders om kerst te vieren maar je vriend moet thuis blijven ofzo ? :’)

Zo bedoel ik t ook niet. En vind een man wel anders dan een vriend tbh.

Edit: iedereen viert kerst anders, bij mij dus echt alleen het gezin, ook zonder tantes oid. Dat betekent niet per se dat ik de vriend van mn zus bijv. Niet ‘erbij vind horen’.

Vind dat je liefde niet per se van één (twee) feestdag(en) af moet laten hangen. Er zijn nog 363 andere dagen om te laten zien hoeveel je van iemand houdt.

Bij ons is het altijd, eerste kerstdag ene opa en oma en andere bij de andere en nu mijn ouders gescheiden zijn is het nog lastiger met kerstavond en alles. En ik weet dat ze graag willen dat ik overal bij ben, dus ik zou niet naar mijn vriend kunnen gaan en omgekeerd heeft zijn gezin ook een schema, dus dan is het sowieso lastig om dan samen kerst te vieren. Is dat niet bij zijn familie ook het geval?

ik vind het best wel raar dat je vriend waarmee je al 3 jaar lang een relatie hebt, je geen reden wilt geven waarom hij je niet uitnodigt voor kerst en waarom hij niet bij jou wilt komen met kerst.

Je hebt zijn ouders wel al een keer ontmoet?

Ik heb ook 3 jaar een relatie en mijn vriend wordt door mijn familie al als familie beschouwd en ik word bij hun als familie beschouwd. Mijn schoonouders zien mij gewoon als hun kind.

Dit.
En ik vind het ook vreemd dat hij je ouders in die 3 jaar tijd nog niet vaak heeft gezien… Ik zie de ouders van mijn vriend en hij die van mij eigenlijk bijna elke week

Precies dit! Ik hobbel ondertussen al wat langer mee in m’n schoonfamilie, maar ik hoorde al heel snel bij de familie toen bleek dat het serieus wat werd en andersom ook. En ik geloof dat je drie jaar toch echt wel serieus mag noemen.

Ik vind Kerst altijd heel erg leuk omdat je samen bent met de familie. Lekker eten, spelletjes doen. Als hij dat niet kan waarderen, maar het heel belangrijk is voor jou, dan zou ik hier toch wel een keer over praten met hem.

Dat vind ik dus niet, niet als je al drie jaar een relatie hebt.

Ja dit vind ik ook, ik zou het ook best raar vinden als mijn vriend hierbij is. Ik hou veel van hem, maar dit is mijn familietijd. Mijn gezin is niet vaak bij elkaar, dus kerstmis is voor ons het moment om bij te praten met zijn alle en om gezellige dingen te doen. :slightly_smiling_face:
Maar iedereen viert kerst hoe hun kerst willen vieren, ik zou ook kunnen begrijpen dat veel meiden hun vriend erbij willen hebben, want inderdaad na 3 jaar hoort iemand toch wel bij de familie.

Iedereen viert kerst anders en de een houd er wel van en de ander juist weer niet. Ik en mijn vriend houden gelukkig allebei niet van kerst en dat soort dingen en we zijn altijd blij als we moeten werken met deze dagen. Dit weet mijn familie en zijn familie ook dus niemand kijkt er meer raar van op als we er niet bij zijn. Als je goed met zijn ouders overweg kan, zou ik er gewoon met hen is over praten. Misschien hebben hun wel een reden waarom ze liever kerst vieren zonder jou erbij, zoals hierboven al eerder is gezegd in een “intieme” kring zeg maar.

Precies dit.