30 days challenges + springtouw ?!

Hoi hoi!

Ik heb eigenlijk al mijn hele leven buikvet en ben dan ook niet de dunste om het zo te zeggen… Nu zie ik heel vaak van die 30 days challenges, maar ik vraag me altijd af, werken ze? Ik hoef niet gelijk 20 kilo lichter te worden, zolang maar ietsjes dunner wordt… Dus, welke werken er goed?

+ Heeft er iemand ervaring met springtouwen? Ik zie dat dat tegenwoordig een hele hype aan het worden is en vroeg mij dus af of dat echt goed werkt? Want anders wil ik er denk ik wel 1 aanschaffen zodat ik na mijn examens daar mee kan beginnen in alle rust (:

xxxx

Het heeft alleen nut als je het voor langere tijd doet. En in combinatie met gezond eten.

Dit kan trouwens in het sport gedeelte van het forum.

30 day challenge werken, maar minimaal en zijn vooral bedoeld om een start te maken aan een goede gewoonte. Dus 30 dagen je inspannen en daarna niet meer, gaat je waarschijnlijk geen resultaten opleveren. Als je opzoek ben naar sport motivatie kom je niet voor niks deze tekst veel tegen:

Het allerbeste is gezond eten, genoeg drinken en bewegen. Gezond eten werkt trouwens beter dan sporten!

Touwtje springen vind ik persoonlijk weinig aan. Het is een vorm van cardio dus ja, het hoort te werken. Persoonlijk vind ik rennen of hoepelen veel leuker.

Ik vond het ook enorm saai. Je denkt je doet het wel even, maar de tijd gaat zoooo langzaam. Zelfs met verschillende sprongen was ik niet gemotiveerd te krijgen