30 day Butt Challenge

Begin deze maand heeft girlscene een nieuwe 30 day challenge gepost de 30 day butt challenge.
Ik las onder dit artikel dat er best veel meiden aan deze challenge zijn begonnen en ik ben best wel benieuwd hoe dit verloopt.
Het leek mij wel leuk om hier komende maand een topic voor te openen om de resultaten en ervaringen in te plaatsen en om elkaar natuurlijk te motiveren. :upside_down_face:

http://www.girlscene.nl/p/11877/30_day_butt_challenge_-_doe_jij_mee < Het artikel

De squat

Lunges

Bridge

Deze filmpjes leken mij aardig nuttig en niet zo super lang.

Ik zelf ben 2 november begonnen en ben dus in begin december klaar met de challenge, tot nu toe gaat het goed en begin ik al een klein beetje resultaat te zien. Ik hoop dat ik de 30 dagen vol houd want ik denk dat ik na een oefening 50 x achter elkaar te hebben gedaan het saai begin te vinden. Mijn motivatie is een paar mooi gespierde benen en natuurlijk een mooi rond achterwerk om het zo maar te zeggen :slightly_smiling_face:)

Ik ben bij pas bij dag 7 en ik heb nu al geen motivatie meer haha

Ik doe soms de helft van de squats dan de helft van de lunges en dan de andere helft van de squats en dan weer lunges zodat ik niet steeds zolang achter elkaar het zelfde heb dat helpt wel een beetje!

Oh dit klinkt best leuk, misschien ga ik dit wel doen. Door de winter zijn de helft van mijn trainingen geschrapt dus dan heb ik wat om het mee te vervangen.

Hoe ziet een bridge eruit? :flushed:

Ik had de squat challenge geprobeerd, maar dat vond ik echt een beetje te veel van het goede hahaha.

Ik doe mee! Nadeel bij zulke challenges is wel dat het op een gegeven moment echt zwaar wordt en dan heb ik geen motivatie meer om door te gaan haha.

Ik vind dit soort challenges altijd zo saai, daardoor houd ik het nooit langer dan 4 dagen vol… iemand nog tips?

Ik heb ook de squat challenge geprobeerd en dat vond ik ook iets te veel squats haha! Ik heb de links naar het artikel in de beginpost gezet ik zal ook eventjes de filmpjes erin zetten met uitleg van de oefeningen.

Grapje, 100 squats en 120 sec bridge lukt me nu al, dus dit moet wel gaan lukken. I’m in! :grinning:

Inderdaad. Dan wil ik echt janken als ik me bedenk dat ik nog 200 squats te gaan heb :’)

Ik heb in de beginpost ook even wat filmpjes geplaatst waarin naar mijn gevoel de oefening duidelijk wordt uitgelegd!

En als ik na een paar dagen verveeld raak dan doe ik de oefeningen dus om en om dus bijvoorbeeld voor dag 10 eerst 20 squats dan 20 lunges hierna 25 squats en 15 lunges en daarna de bridge oefening. Deze challenge heeft wel als voordeel dat er verschillende oefeningen zijn.

Goedzo!

Ik vind het leuk om hiermee te beginnen! Ik weet alleen niet of ik de discipline heb om dit 30 dagen achter elkaar te doen :cold_sweat: Hoe doen jullie dit? Gewoon wanneer je wil?

Ik kies altijd een dag uit wanneer ik ga beginnen en dan zorg ik dat ik tegelijk met iemand anders begin, dan kun je het er ook over hebben en elkaar motiveren om 'm te doen etc. en ik vind het altijd leuk om tegelijk met iemand klaar te zijn. Als ik zo’n challenge opdeel dan heb ik er nooit meer motivatie voor en anders kan ik mezelf altijd nog wel overhalen met het idee dat ik al op de helft ben en dat het zonde zou zijn om ermee te stoppen. Maar als je een dag overslaat kun je de dag daarna wel gewoon weer oppakken waar je gebleven bent opzich. Ikzelf vind het gewoon niet zo fijn als er teveel gaten in komen.

Daarom is er ook dit topic denk ik zodat je elkaar kunt aanmoedigen enzo, ik begin morgen en een paar andere meisjes in het topic volgens mij ook dus als je wil dan kun je ook morgen beginnen en dan zie je vanzelf wel hoever je raakt.

Ben er ook aan begonnen, nu op dag 5, maar betwijfel of het heel veel effect gaat hebben.

Dat is een goeie inderdaad! Ik wilde één dezer dagen wel beginnen eigenlijk, dus dan begin ik ook vandaag! :slightly_smiling_face: Straks direct maar mee beginnen denk ik. Vanavond na een veel te lange tijd weer baantjes trekken. Vind dat zo heerlijk in het water :grinning:

met die zoveel seconden bridge, bedoelen ze dan dat je het zo lang vast houdt? Of dat je wel die beweging zegmaar maakt maar dan voor dat aantal seconden?

Ik had m begrepen als aantal seconden vasthouden, anders denk ik wel dat er “20 bridges” had gestaan ipv “20 sec bridge”

Dat denk ik ook wel hier zijn alleen niet echt filmpjes van te vinden, dus gewoon dezelfde houding aanhouden

Oke :slightly_smiling_face:

Ik vraag me af of deze challenge werkt want bij de 30 days squat challange heb ik geen resultaat gezien