Ik weet het, het klinkt heel ongezond maar er is geen keus. In de zomer ga ik naar Azie/Midden-Oosten, en daar kan ik 3 weken geen groenten/fruit eten omdat die bacterien bevatten die diariee/ziektes veroorzaken bij mensen uit het westen. Weet iemand iets wat groente/fruitvervangend is zodat ik toch vitamines e.d. binnen krijg? Oh en liever geen vitaminespillen oid
Waarom geen vitaminepillen?
Nou ik eet liever echt voedsel ipv pillen
Ei?
Je kunt de groenten toch wel koken? Dan dood je in principe de bacteriën.
Gekookte groentes kan je wel eten toch? Ik weet nog toen ik naar Egypte ging dat ik geen rauwe fruit en groentes mocht, maar wel geschilde en gekookte! Zo kun je dus wel gewoon een sinasappel pellen, volgensmij is het dan gewoon veilig.
Ja gekookt mag wel. Misschien moet je even wat meer info opdoen!
Noten.
Haha je kan echt wel groenten eten in Azië… ga je niet dood van hoor :’)
Sowieso als het gewoon gekookt/gewokt is, is er niets aan het handje. Ik ben een aantal jaren geleden in Zuid-oost Azië geweest en heb daar (o.a. Cambodja) alles gegeten fruit (wat 1092487592x lekkerder is dan in Nl), sla en zelfs ijs en ik ben helemaal niet ziek geworden.
Zou alleen in de echt arme landen, zoals India ofzo, goed uitkijken met rauwkost en eten op straat. Persoonlijk eet ik ook liever geen vlees in het buitenland, behalve als het goed doorgebakken is.
Mocht je toch wat verkeerds eten, gewoon even uitzieken en droge rijst/crackers eten… en de Norit niet vergeten :’)
Veel plezier en geniet van je vakantie!
Huh. Je kan gewoon groenten en fruit eten hoor uit Azië. Je moet alleen niet uit de kraan drinken. Als het gekookt of gebakken is dan maakt dat helemaal niet uit. Ik heb ook gewoon vers fruit uit de wildernis gegeten en ik heb er geen last van gehad. Het niet eten is wel heel overdreven, in mindere mate oke. Maar helemaal niet meer?
als je niet vertrouwt op wat ze hier zeggen. (dat je wel gewoon groente en friut kan eten of wel kan eten maar gekookt en/of geschild etc.) kun je met dat soorten dingen naar je docter (?). en volgensmij moet je je ook inenten als je naar azie enz. gaat, voor die steken van muggen en bijen omdat ze daar andere soorten insecten hebben. (of dezelfde maar dan met andere soorten bacterien) ik weet er niet zo veel van want ik blijf altijd lekker in europa! maar dat zijn dingen die ik gehoord heb, dus, tja…
succes en veel plezier in Azie
Ik ga 4 of 5 weken naar China en eet daar ook gewoon groente? Sterker nog, ik moet fruit en groente wegens een ziekte haha. Je moet de groente daar gewoon niet rauw eten maar koken en roerbakken. En het barst daar van de fruit zoals watermeloen en zo. Dat is in heel veel plekken in Azië.
Je moet alleen geen ongeschild fruit eten. Verder kan je gewoon fruit eten.
Fruit wat je kunt schillen ofzo kun je toch wel eten?
En de groente gewoon koken dan dood je de bacteriën toch ?
Neem voor de zekerheid anders toch gewoon vitaminetabletten mee.
Je moet gewoon fruit met een schil eten (zodat het niet in vies water gewassen is) en groente kun je gewoon eten wanneer het goed doorgekookt is.
Fruitsappen kun je alleen drinken als het UHT is bewerkt.
Oops haha daar had ik helemaal niet aan gedacht, om het te koken :’). Maar mij is verteld dat fruit dat geschild alsnog niet goed kan zijn van binnen dusja liever niet dan.
Heb je er ook wel eens aan gedacht dat hééél veel fruit en groenten dat we hier in Nederland hebben geëxporteerd worden uit het buitenland? Zo slecht zal het niet zijn hoor.
Vorig jaar ben ik ook naar azië geweest (Bali) en heb daar gewoon groenten en fruit gegeten hoor. Het fruit is daar trouwens vééél lekkerder dan hier .
Je moet zowiezo goed opletten als je ergens in een tentje wilt gaan eten hoe het er uit ziet en of er ook andere mensen zitten te eten. Ook zou ik geen groente of fruit kopen bij van die kraampjes langs de weg, die zijn vaak (of altijd) onhygiënisch. Het beste is om het in de supermarkt te kopen.
En je moet er geen water uit de kraan drinken. Koop flessen in de supermarkt en controleer ook goed of de seal nog dicht is.
Het is trouwens best wel normaal dat als je als westerling naar zo`n land gaat een paar dagen last kunt hebben van buikpijn en diarree. Als je daar last van hebt moet je veel vezels eten.
Je kan fruit en groente gewoon eten hoor:) ik heb 2 jaar in Azië gewoond en nooit ziek geweest… Fruit schillen en groente koken is wel verstandig. Maar je moet vooral met water uit de kraan oppassen en vragen of ze in een restaurant geen ijsklontjes in je drinken doen want die worden vaak gemaakt van kraanwater (en als ze dan ontdooien worden de bacteriën ook weer ‘‘wakker’’) Veel plezier in Azië! Het is echt suuper leuk daar!