3 vriendengroepen verloren in corona-tijd

Hiiii,

Ik ben in coronatijd heel veel vrienden kwijt geraakt. 3 complete vriendengroepen van de middelbare school. 1 groep is verwaterd omdat iedereen (6 meiden) een partner kreeg, nog 1 (4 meiden) is verwaterd en de andere heeft wel nog een WhatsAppgroep (18 meiden en jongens) maar daar ben ik uit omdat alleen ik en 3 anderen er nog energie in staken om activiteiten te organiseren en iedereen op het laatst steeds afzegt.

Ik heb bij die vriendengroep van 4 meiden face to face bij een activiteit die ik organiseerde aangegeven ervan te balen dat het steeds vanuit mij moet komen en dat ik me zo nu en dan best wel eenzaam voel. Ze gaven toe dat het steeds vanuit mij komt en zeiden sorry. Zelfs videobel-afspraken vergaten ze namelijk en als ik iets organiseerde moest ik ze per persoon aanspreken ipv met “jullie” anders kreeg ik geen gehoor. Maar als we eindelijk in maanden weer eens afspreken zeggen ze wel dat ze elkaar zo gemist hebben en we dit echt vaker moeten doen. Toen ik zei dat ik bang was dat ons groepje verwatert maar dat het oké is als ze andere paden willen bewandelen met andere vrienden zeiden ze dat ze dat absoluut niet willen en echt weer vaker contact willen hebben en dat sowieso gaan doen.

Ze zeiden dat ze voortaan ook dingen gaan organiseren en vaker contact zoeken, minimaal 1 keer per maand. Na 2 maanden waarin ik geen contact had gezocht had ik nog steeds niks gehoord van ze. Toen heb ik ze bedankt voor de leuke tijd en gezegd dat ik nog heel graag iets afspreek met ze en graag van ze hoor. Toen verliet ik de groep. Geen van drieën heeft ooit nog op me gereageerd. Dit is inmiddels alweer bijna een half jaar geleden en ik heb nog steeds niks gehoord.

Met 1 van de 3 heb ik daarentegen weer contact. Ze zei sorry en zoekt nu ook vaker contact. De andere 2 liketen alleen mijn profielfoto toen ik nog FB had en appten me gelukkig nieuwjaar afgelopen jaarwisseling.

Dit voelt een beetje schrijnend. Ondertussen heb ik weer contact met 3 vrienden, 1 keer in de maand ongeveer. Daar ben ik heel blij mij want op een gegeven moment zag ik alleen nog mijn vriend. Hij ziet zijn vrienden minimaal 2 keer per maand, dus ik was daar best jealous om to be honest. Van 3 vriendengroepen die al 9 jaar bestaan, naar niemand, naar 3 vrienden is nogal wat.

Ik heb nu ook geen socials meer. Ergens voelt het fijn. Ergens ook weer niet.

Iemand anders die vrienden kwijt is in corona-tijd of dit herkent?

Ik heb al sinds mijn geboorte ook al de hele tijd vreemde dingen meegemaakt dat zal vast wel een oorzaak hebben maar ik vind dat dat heel erg lijkt op corona

Het lijkt wel buitenaards of mensen die nu leven hebben iets prehistorisch ontdekt

Ik blijf daar met m’n vingers vanaf, dat wordt mij dan teveel corona

Als de Nederlandse overheid gewoon kan zeggen dat corona net zoiets is als kanker dan is dat duidelijk maar nu helemaal niet daar heb ik last van

ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je het over hebt hahaha

1 like

Ik snap het ook niet :")

Maar ik ben ook vrienden verloren, niet door corona, maar je zou wel kunnen door op een soort gelijke manier. Andere school/woonplaats/klas verwaterden mijn vriendschappen omdat ik ze niet meer (zo vaak) zag. Je kan dan wel aan mensen blijven trekken, maar het moet wel uit 2 kanten komen

1 like

Vrienden komen en gaan. Dit is nou eenmaal zo en vaak leer je dit pas zodra je van de middelbare school af bent. Tuurlijk het is super kut, maar probeer je vooral op jezelf te focussen nu en doe dingen die jij leuk vind en waar jij energie uit haalt.

Ik heb met bepaalde vrienden dezelfde situaties gehad, en wat ik er van heb geleerd is laat mensen die geen moeite doen aub vallen. Ze voegen niks positiefs toe aan je leven en ze vergen alleen maar een hoop negatieve energie. Deze mensen zijn de moeite gewoon niet waard.

Klinkt heel cliché, maar je komt vanzelf nieuwe vrienden tegen. Ik ben ook 3 vrienden verloren (toevallig tijdens corona maar heeft niks met corona te maken) en heb dr inmiddels een hele nieuwe groep voor terug

Nee hoor je hoeft helemaal niet te begrijpen waar deze tekst over gaat in deze tijd, haha.

Je hoeft niet te kunnen lezen. Maar je bent liever ook niet iemand die niet kan lezen?

Sorry voor mijn antwoord, beetje heftig verleden achter de rug heb daardoor moeite met antwoord geven

Is niet erg… I guess. Viel me op dat je in 2017 gestopt bent met girlscene en het sinds een paar dagen weer hebt opgepakt door merkwaardige reacties te plaatsen onder andermans topics. Je reactie onder mijn topic heeft ook een zeer beperkte context. Vandaar dat ik het niet begrijp en het licht verontrustend vond. Als je nog last hebt van je verleden raad ik je aan om naar de huisarts te gaan zodat je het kan verwerken met de hulp van anderen. Sterkte.

Ja dank je wel. Een beetje negativiteit in zijn of haar leven heeft iedereen maar de negativiteit hoeft niet zo groot te worden dat je daardoor depressief wordt en de negativiteit allemaal niet meer verwerken kunt. De huisarts kan heel erg helpen!