Hiiii,
Ik ben in coronatijd heel veel vrienden kwijt geraakt. 3 complete vriendengroepen van de middelbare school. 1 groep is verwaterd omdat iedereen (6 meiden) een partner kreeg, nog 1 (4 meiden) is verwaterd en de andere heeft wel nog een WhatsAppgroep (18 meiden en jongens) maar daar ben ik uit omdat alleen ik en 3 anderen er nog energie in staken om activiteiten te organiseren en iedereen op het laatst steeds afzegt.
Ik heb bij die vriendengroep van 4 meiden face to face bij een activiteit die ik organiseerde aangegeven ervan te balen dat het steeds vanuit mij moet komen en dat ik me zo nu en dan best wel eenzaam voel. Ze gaven toe dat het steeds vanuit mij komt en zeiden sorry. Zelfs videobel-afspraken vergaten ze namelijk en als ik iets organiseerde moest ik ze per persoon aanspreken ipv met “jullie” anders kreeg ik geen gehoor. Maar als we eindelijk in maanden weer eens afspreken zeggen ze wel dat ze elkaar zo gemist hebben en we dit echt vaker moeten doen. Toen ik zei dat ik bang was dat ons groepje verwatert maar dat het oké is als ze andere paden willen bewandelen met andere vrienden zeiden ze dat ze dat absoluut niet willen en echt weer vaker contact willen hebben en dat sowieso gaan doen.
Ze zeiden dat ze voortaan ook dingen gaan organiseren en vaker contact zoeken, minimaal 1 keer per maand. Na 2 maanden waarin ik geen contact had gezocht had ik nog steeds niks gehoord van ze. Toen heb ik ze bedankt voor de leuke tijd en gezegd dat ik nog heel graag iets afspreek met ze en graag van ze hoor. Toen verliet ik de groep. Geen van drieën heeft ooit nog op me gereageerd. Dit is inmiddels alweer bijna een half jaar geleden en ik heb nog steeds niks gehoord.
Met 1 van de 3 heb ik daarentegen weer contact. Ze zei sorry en zoekt nu ook vaker contact. De andere 2 liketen alleen mijn profielfoto toen ik nog FB had en appten me gelukkig nieuwjaar afgelopen jaarwisseling.
Dit voelt een beetje schrijnend. Ondertussen heb ik weer contact met 3 vrienden, 1 keer in de maand ongeveer. Daar ben ik heel blij mij want op een gegeven moment zag ik alleen nog mijn vriend. Hij ziet zijn vrienden minimaal 2 keer per maand, dus ik was daar best jealous om to be honest. Van 3 vriendengroepen die al 9 jaar bestaan, naar niemand, naar 3 vrienden is nogal wat.
Ik heb nu ook geen socials meer. Ergens voelt het fijn. Ergens ook weer niet.
Iemand anders die vrienden kwijt is in corona-tijd of dit herkent?