3 maanden op kamers > stufi?

Ik ga vanaf 2 april 3 maanden op kamers en ik wil hier natuurlijk graag uitwonende stufi voor vangen aangezien ik zelf ook huur moet betalen en alles.

Met DUO regelen lukt wel, alleen dan staat er dus dat ik een bewijs van inschrijving bij de gemeente moet hebben. Hoe werkt dat? Ga ik gewoon naar de gemeente toe en zeg dan hoi ik wil me inschrijven?
Ik heb namelijk vrijdag bvb wel tijd om naar de gemeente te gaan, maar kan ik me dan nu alvast op de duo voor uitwonend inschrijven? Of moet ik op het moment dat ik me bij de DUO op uitwonend zet ook al dat bewijs van de gemeente hebben?

Ik had mezelf al bij duo op uitwonend gezet en ben toen pas een maand later me gaan inschrijven bij de gemeente maar ze controleren nu een stuk strenger dus dat zou ik niet doen :wink:
Je gaat idd naar het gemeentehuis, meestal moet je dan al van tevoren aangeven waarom je komt (iig hier in Maastricht) en dan moet je je huurcontract en ID meenemen en dan kun je je inschrijven!
In Nijmegen kon ik toendertijd ook digitaal inschrijven, moest het huurcontract etc inscannen :slightly_smiling_face:

Een bewijs van inschrijving bij de gemeente is alleen een afschrift om te bewijzen dat jij daar woont. Er staan een paar gegevens op maar het is niks bijzonders. Gewoon langsgaan, bij onze gemeente staat er zelfs een apparaatje waar je op kan klikken dat je dat wilt en dan sturen ze dat binnen een paar dagen op. Als er bij jullie niet zo’n apparaatje staat dan zeg je idd gewoon: hoi ik wil een bewijs van inschrijving :slightly_smiling_face: heel makkelijk! En ik denk dat je je inderdaad alvast op DUO in kunt schrijven.

Ik heb alleen geen huurcontract? Is gewoon mondeling afgesproken aangezien het vrienden van mijn ouders zijn.
Is dat nodig?

^Nee, is niet nodig. Bij ons iig niet dan.

In dat geval moet heb je een bewijs nodig dat jij daar mag wonen (dus handtekening). Je kan het ook allemaal online regelen, nog makkelijker :slightly_smiling_face:

Je moet naar de gemeente gaan, daar zeggen dat je je wilt inschrijven en dan krijg je een formulier of iets dat je kunt invullen. Je hebt alleen inderdaad wel een huurcontract nodig. Geen contract = niet inschrijven = geen uitwonende stufi.

Je kunt dit trouwens hier vragen: http://forum.girlscene.nl…opic/list_messages/164500