3 maanden op 'buitenlandse' stage

Hey!
Ik ga over een maand voor 3 maanden op stage in België. Dit is met het OV 2 uur reizen, dus het valt nog wel mee. Toch maak ik me er veel zorgen om, omdat ik bang ben dat ik mijn vriend echt enorm ga missen. Ik heb bepaalde shifts, waardoor ik veel vroeg of laat moet werken en ook veel in het weekend. Ik zal dus in het weekend bijna niet vrij zijn. Ik weet niet of mijn vriend bij mij mag komen slapen of dat ik vaak naar huis toe kan. Vooral deze onzekerheid maakt me echt gek. Ik heb pas 4 maanden een vriend en dit alles was al geregeld voordat ik hem leerde kennen. Hij heeft het er nog moeilijker mee dan mij, dus dat helpt ook niet echt. Aan de ene kant heb ik er heel erg veel zin in, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik alleen aan hem kan denken. Ik zie 'm namelijk ook heel erg veel. Aan de ene kant vind ik dat heel erg fijn, omdat we nu nog tijd hebben om elkaar veel te zien, maar aan de andere kant denk ik dat het misschien beter is dat ik hem minder zie, omdat ik anders straks heel veel moet ‘afkicken’.

Hoe zouden jullie met deze situatie omgaan? Of heeft iemand dit ooit mee gemaakt?

Gewoon zoveel mogelijk contact proberen te houden en skypen als dat kan! Dan kun je elkaar wel eventjes via de webcam zien en wanneer jullie beiden een dagje vrij zijn afspreken! Misschien dan niet slapen, maar gewoon begin van de dag afspreken en dan hebben jullie de hele dag! Het zal wel even pittig worden, maar het is gelukkig ‘maar’ drie maanden en geen half jaar of een jaar