3 maanden naar New York, ervaring?

Ik heb komend jaar mijn eindexamen, dus ik ben een beetje aan het nadenken wat ik na de HAVO wil doen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik graag een paar maanden (3-4) naar het buitenland wil om mijn engels te verbeteren. Ik wil misschien later een opleiding in Engeland gaan doen, dus is goed Engels verijsd. Mijn oog is gevallen op een taalcursus in New York. Dan kun je bijv. 12 weken in een gastgezin/residentie/appartement, en dan krijg je lessen engels. Aan het einde doe je een examen en dan heb je een internationaal erkende diploma (als je het haalt natuurlijk).

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft, zo ja, hoe was het? Via welke organisatie heb je geboekt? Was alles goed geregeld?

Als je gewoon goede sites of zo hebt, of andere informatie zou ik het ook fijn vinden als je dat hier even dropt!

Alvast bedankt, meiden!

Upje

Geen ervaring, lijkt me wel gaaf. Maar als je in Engeland gaat wonen en studeren dan zal je Engels sowieso wel in no-time verbeteren.

wil ik ook doen :slightly_smiling_face: maar ik wil naar Engeland

Ik ben vorig jaar met EF twee weken naar Santa Barbara geweest, was echt geweldig :grin:

Deze zomer heb ik een taalcursus gedaan naar Brighton. Dit was dan voor 1 week, maar was wel een super leuke ervaring. Ik heb geen ervaring met een cursus van 3 maanden. Ik heb er wel eens voor gekeken. Het enige wat mij toen op viel is dat je wel een goed gevulde portemonnee moest hebben. Education First is zo’n organisatie. Je kan ook op school aan je decaan vragen. Zij kunnen je misschien verder helpen.
Maar echt super dat je dat wil gaan doen :slightly_smiling_face:!

als je later in engeland wilt studeren en je engels wilt verbeteren, kun je dan niet beter naar engeland gaan in plaats van naar amerika?
het is allebei engels maar er is wel verschil!
succes ermee in ieder geval (;

ja das waar… engels is veel mooier en hebben mooiere uitspraken dan amerika… dat is zeg maar het zelfde kakkers bijv praten engels en bijv amsterdammers praten amerikaans:P

Dat is nog altijd een kwestie van smaak, ik vind persoonlijk amerikaans mooier klinken als engels.
En ik begrijp best dat er mensen zijn die het meer een uitdaging vinden om dit in amerika te gaan doen, zoveel verschil zit er niet tussen alleen de uitspraak.

Omg… :relieved:’.

Maar goed.

Persoonlijk vind ik Engels alleen mooier als er verder niemand bij is met Amerikaans accent.

Maar wat ga je de rest van dat jaar doen?

Ik ben laatst 3 dagen in NY geweest en voor vakantie.
Upje dus!

Dank jullie voor alle reacties zeg! De rest van het jaar wil ik gaan werken. Ook om de kosten aan m’n ouders voor een deel terug te betalen! En ik wil graag naar Amerika omdat ik daar al heel lang een keer naar toe wil, en als ik alleen maar in Engeland zit, dat vind ik denk ik een beetje zonde. Ik ga, als ik dan toch de mogelijkheid heb, liever een ander land bezoeken. Ik had idd ook al bij EF gekeken! Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Hey,
Je zei dat je je oog had laten vallen op een taalcursus… Welke was dat? En waar had je die gevonden?

xx

Ik zou eerst je Nederlands iets verbeteren… verijsd?

Verder:
Ik zou eerder naar Londen gaan, dan ben je minder ver van huis. Ook spreken ze daar (naar mijn mening) Engels mooier uit.

dat lijkt mij echt heel leuk!
ikzelf heb geen ervaring, maar ik zou het wel graag willen doen.
maar iemand zei dat dat niet kan als je vwo hebt gedaan, is dat echt waar? ):

zoiets lijkt me echt gaaaf!

Probeer Travel Active! Die is echt goedkoper!

Klinkt echt super!
Ik heb geboekt voor 4 weken in de zomervakantie in NY met EF! Heb er onwijs veel zin in, ondanks sommige erg negatieve reacties op 't internet… Te weinig reacties vind ik ook, helaas.

Sowieso zou ik naar opendagen gaan en infodagen, heb ik zelf ook gedaan (alleen bij EF, want qua prijs zag ik bij andere zaken weinig verschil, en EF voelde echt goed!), en dan ook kritische vragen stellen.
Vooral ook niet teveel verwachten, want dan valt 't alleen maar tegen natuurlijk.
Als je al redelijk goed Engels kunt, zul je minder veel bijleren (van wat ik heb gehoord), maar de ervaring in NEW YORK… Wáuw!

Dat je in een gastgezin zou willen snap ik, wilde ik eerst ook, maar denk dat je die niet zo gauw kunt vinden middenin het drukke New York. Waar ik 'n talencursus ga doen is ongeveer 40minuten afstand, in een soort… Tja, schoolgebouw gewoon, waar dan ook de cursus is (1x perdag, of in de ochtend, of in de middag).

Pff, ik heb er zin in! Nu nog meeeeer ervaringen!

Veel succes & plezier sowieso,
en begin alvast met sparen want het is érg duur meestal…

XX

Ik doe VWO, en ik wil dus zo’n talencursus doen. Is natuurlijk wel wat anders, maar toch… Ik denk wel dat ik minder leer omdat mn Engels al redelijk goed is op 4VWO niveau, en je in Amerika maar tot havo niveau kunt gaan hoorde ik… Tja!

XX