3 keer is scheepsrecht?

Hey meiden!

Ik zit een beetje in een dilemma.

2 jaar geleden leerde ik een jongen kennen en daar heb ik toen ook een aantal weken mee gedate. Op dat moment waren we allebei nog best jong en het was voor ons allebei de eerste keer dat er echt iets ‘serieus’ aan de gang was. Uiteindelijk is het niks geworden maar we bleven wel gewoon aardig tegen elkaar doen.
Ongeveer een half jaar nadat wij het ‘daten’ hadden afgekapt kreeg hij een vriendin. Oke prima. Toen dat uit ging na iets meer dan een halfjaar had hij ineens weer interesse voor mij. We appten weer en uiteindelijk hebben we weer een aantal weken gedate. Ook dat liep weer op niets uit omdat alles nogal sloom ging en hij is gewoon heel erg verlegen bij meiden, ook bij mij dus. Het daten met hem hield ongeveer in Januari op.
Op dit moment praten we dus weer met elkaar. Hij geeft nog steeds van die signalen af dat hij me nog leuk vindt en ik vind hem ook nog steeds leuk alleen ik weet niet wat ik er mee moet. Aan de ene kant wil ik hem supergraag weer zien, maar aan de andere kant denk ik ook dat het dan weer op niks uitloopt. We hebben nu allebei vakantie en volgend jaar gaan we allebei heel ergens anders studeren, echt wel een eindje bij elkaar vandaan. Ik heb dus het gevoel dat ik NU de keus moet maken om wel weer met hem af te spreken of het nu gewoon helemaal af te kappen.

Ik weet echt niet wat ik hier mee aan moet. Ik hoop ook dat m’n verhaal een beetje duidelijk is, heb het zo kort mogelijk proberen te houden :cold_sweat:
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen

xxx

Als het de eerste twee keer niet lukte, waarom zou het nu wel lukken dan?

True, ben ik wel met je eens. Alleen ik heb gewoon altijd zo’n gevoel bij hem, ik weet niet wat het is, niet per se ‘verliefdheid’ maar dat is denk ik het puntje dat me nog stopt om het helemaal af te kappen zeg maar.

Ik heb twee keer een relatie gehad met mijn ex. De eerste keer was ik 14 en de tweede keer 19/20.
Een grotere fout dan dat heb ik niet kunnen maken. Ik zeg niet dat het bij jou ook zo is maar als een relatie zou werken, zou het bij de eerste keer of de tweede keer al gewerkt hebben. Aangezien het dat niet is, zie ik weinig kans in een goedlopende relatie

heyy,

ik weet dat het pijn doet als het weer niet werkt maar wrm zou je het dan nog niet doen. Je zult er later meer spijt van hebben als je het niet heb gedaan dan als je het wel hebt gedaan. Doe gewoon wat je gevoel zegt ook al is het niet objectief, jij kent hem dus je weet diep van binnen wat het beste is.

x

Enerzijds vind ik ook zoals HeartAttack zei. Je hebt het al twee keer geprobeerd, dan denk ik dat de derde keer ook zal verkeerd gaan.
Maar als je die jongen echt leuk vindt, zou ik het persoonlijk nog eens proberen. Je hebt niks te verliezen. Gewoon er niet teveel van verwachten, en zie het daten meer als vrienden die afspreken, zonder te denken dat er meer kan van komen.
Als dat het geval is, zal dat vanzelf komen!
Gewoon je hart volgen! Succes.

Ja dat is inderdaad zo, liever spijt hebben dat we het wel hebben geprobeerd dan dat we het niet hebben geprobeerd. Thanks!

Dankjewel! En ja, ik denk dat ik het inderdaad eerst moet gaan zien als gewoon gezellig afspreken als vrienden en dat zien we wel wat er uit komt!