3 jaar achter elkaar ongesteld

Ik ben al vanaf de 2e klas tot nu 5e achter elkaar ongesteld.
Na 5 weken ben ik toen samen met mijn moeder naar de dokter gedaan en die heeft me de pil gegeven. Die moest ik dan gewoon 3 weken slikken en dan een stopweek waarin ik ongesteld zou moeten worden. Na 3 weken begon die pil te werken en leek mijn cyclus normaal te worden, maar naar een paar maanden was het weer mis. Ik werd ongesteld terwijl ik nog 2 weken moest. Dat is nu nog steeds zo. al ongeveer 3 jaar dus.
Ik heb al wel 100 verschillende pillen gehad, maar ze werken allemaal niet.
Vandaag ben ik weer bij de dokter geweest, en nu heb ik de aller zwaarste pil die er is. Vanaf volgende week moet ik daarmee beginnen. Als deze niet werk moet ik naar de gynaecoloog en krijg ik waarschijnlijk een spiraaltje maar dat wil ik eigenlijk helemaal niet.
Ook heb ik geen idee wat een spiraaltje er nou precies aan kan doen.

Sorry het is een heel lang verhaal geworden, normaal vertel ik het aan niemand alleen mijn moeder, beste vriendinnen en mijn vriendje weten dit want ik schaam me er nogal voor. Daarom heb ik ook speciaal een nieuw girlscene profiel aangemaakt
Ik ben benieuwd of nog meer meiden dit hebben want soms voel ik me echt de enige.

nee sorry geen ervaring en ik heb ook geen idee wat het is. ken niemand die het heeft ofzo.

veel succes ermee , hoop voor je dat het over gaat!

Duss… wat ik nu lees, je bent permanent ongesteld?

Ik ben niet jarenlang elke dag ongesteld nee…

Sorry domme opmerking, maar een spiraaltje is niet eng ofzo! Een vriendin van mij heeft dat ook en die is nu nooit meer ongesteld, ze heeft er ook geen last van oid. Je hebt ook nog zo’n inplanon die zetten ze in je bovenarm (soort buisje ofzo) die stoot dan ook van die hormonen af en dan word je ook niet zo snel meer ongesteld (en als je het word is het een klein beetje)

huh?
Bedoel je dat niet stopt met ongesteld zijn?
Loop je dan niet leeg? :s

Kunnen ze je niet beter laten onderzoeken?

Nou er zijn ook wel dagen dat ik het niet ben, en sowieso is het ongesteldheid niet heel veel 2/3 tampons per dag.

Ben je niet duizelig dan ofzo? Een vriendin van mij was 3 week ongesteld en die werd echt ontzettend duizelig. Maargoed, lijkt me wel echt een nachtmerrie :astonished: Ik kan je verder ook niet helpen, alleen succes wensen met een oplossing vinden!

Geen domme opmerking StrawberryMelon ik vind het juist een fijn dat je het zegt

Ja iemand die ik ken heeft dit ook gehad. Ik dacht in de tweede. Volgens mij heeft ze er nu geen last meer van. Ze slikte ook altijd pillen ervoor, maar volgens mij is het uiteindelijk vanzelf weer goed gegaan.
Je hebt twee soorten spiraaltjes. Het koperspiraaltje, die houd de zaadcellen tegen en het hormoonspiraaltje. Denk dat je die laatste krijgt. Het hormoonspiraaltje geeft kleine hoeveelheid hormonen af die ervoor zorgen dat je baarmoederslijmvlies dikker wordt, soortgelijke werking als van de pil. De pil slik je en spiraaltje wordt ingebracht.
Succes en sterkte verder!

Wat vervelend… Lijkt me fijn als je er iets tegen kan vinden ja!

Volgens mij zei Gjengroddestier laatst ergens dat zij ook permanent ongesteld zou zijn als ze geen pillen gebruikte, ik zou haar even noten anders :slightly_smiling_face:
http://www.girlscene.nl/community/profiel?uid=653384

Ja ik ben ook duizelig door dat bloedverlies maar daar heb ik CosmoFer voor. Daar zit ijzer in

oh, jemig, dat lijkt me echt verschrikkelijk! Echt klote voor je, hoop dat er wat aan te doen is!

Jeetje wat vervelend! Ik hoop dat die pil werkt.

Bedankt allemaal ik heb Gjengroddestier genote hopelijk stuurt ze snel wat terug.

ja ik zou dan echt (je hebt een medische reden namelijk) m’n baarmoeder eruit laten halen, maarja als je kinderen wil is dat geen optie

Eerst nog andere dingen proberen zoals het spiraaltje enzo toch, je gaat toch niet ‘zomaar’ je baarmoeder eruit laten halen? (Met zomaar bedoel ik niet dat de TS nog niets geprobeerd heeft, maar je zegt nu echt van hoppa dan halen we de baarmoeder er maar uit)

Whattt!
En ik vind die 5/6 daagjes al een hel.
Sterkte ermee en ik hoop ook dat die pil werkt! :slightly_smiling_face:

Echt vervelend als je dat hebt! Hopelijk vind je er wel iets tegen.
Doet me denken aan het verhaal uit de bijbel van een vrouw die ook haar hele leven ongesteld was :’)