3 havo naar 4 vwo

Ik ben laatst benaderd door mijn mentor met de vraag of ik van 3 havo naar 4 vwo zou willen. Eigenlijk wil ik dit heel graag maar ik twijfel omdat ik bang ben dat het toch te moeilijk gaat worden of mijn achterstand te groot is. Ik wil volgend jaar het profiel NT kiezen. Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben, of mensen kennen die het hebben gedaan?

Misschien zou je kunnen vragen of je wat lesstof kunt inzien van vwo? Dan kun je het beter vergelijken en kijken of je het aankan. Je mentor heeft het niets voor niets gevraagd, hij (en wss een heel team, want zo’n beslissing maakt hij niet alleen) denkt dat je het aankan.

Het verschil is wel echt groot maar als je motivatie groot is dan heb je een goede kans! Mijn vwo4 ervaring was dat het veel zwaarder was dan vwo3. Je gaat veel dieper op de stof in en je moet veel meer leren. Ook de teksten, luistertoetsen en mondelingen zijn veel lastiger.

Dit zijn dus dingen wat je in je achterhoofd moet houden. Maarja zoals ik al zei: motivatie is het halve werk.

Niet geschoten is altijd mis !

Met voldoende motivatie en een sterke wil is heel veel mogelijk! Mensen zullen je altijd proberen bang te maken maar trek daar niks van aan en geef alles wat je in je hebt. Mocht het toch niet lukken dan heb je in ieder geval veel geleerd en alles eraan gedaan. :slightly_smiling_face:

inderdaad, ik zou het gewoon proberen !