3 gangen menu

Ik was van plan om donderdag voor mijn vriend en mij een 3 gangen menu te maken.
alleen het enige wat ik wel eens in de keuken doe is een aardappel bakken.

Ik zat te denken aan een soepje vooraf (lekker makkelijk) en weet ook geen ander voorgerecht eigelijk.

maarja de rest. Het toetje vind ik ook niet zo moeilijk, maar het hoofdgerecht.
ik weet echtniks. Het moet er wel een beetje professioneel uitzien.

Lamsrack met haricot verts en aardappelpuree?
en dan kan je er nog een sausje overheen doen.
De lamsrack kan je ook vervangen door bijv (kogel)biefstuk, entrecote, rosbief of een ander mooi stuk rundvlees.

En als voorgerecht kan je idd soep doen of salade, carpaccio, gerookte zalm etc.

Als toetje bijv chocolademousse, aardbeien gedoopt in chocolade, ijs, baklava (al zou ik dat kopen, niet maken)

Lamsrack is niet bepaald makkelijk te maken haha, dan zou je denk ik beter voor rosbief of entrecote kunnen kiezen? Of kip dat is ook altijd heel lekker en makkelijk te bereiden.

Lamsrack is best makkelijk hoor, gewoon een paar van die dingen kopen (6 ofzo) aan 1 stuk, kruiden, op de grillplaat (of bbq), paar minuten laten liggen en het is klaar. Vervolgens snij je er losse stuken van (per rib 1 stuk) en je bent klaar.

Gewoon een lekker biefstukje met iets aan (groene) groenten en aardappeltjes. En dan met een lekker sausje.

Als voorgerecht is soep idd makkelijk. Of, is wel iets duurder, moet je carpaccio doen! Dat is zoooo heilig.

En als toetje… kwaaarktaart, tiramisu, chocomousse (zelfgemaakt is heilig), aardbeien met veel slagroom, chocosaus en suiker…

Ik zeg spaghetti (:
Of Knorr wereldgerechten, is ook makkelijk!

varkenshaasje met een notenkorst, aardappeltoefjes uit oven en salade < klinkt msischien beetje Te, maar is echt easy

toetje: custard, tiramisu, appel crumble

kijk op internet, vind je veel meer

kijk op de ah site bij de recepten voor je hoofdgerecht, staan altijd wel lekkere dingen bij (:

www.smakenverschillen.nl

Ot : ik las eerst lamscrack…

Tiramisu als toetje!

Tiramisu is idd ook heerlijk :grinning:
Heb ook echt het meest geweldige recept ervoor ever ^^ moet het snel maar weer eens gaan maken.

Oh ik weet zo’n lekker toetje! Dan moet je een wat hogere schaal pakken, dan de bodem bedekken met taartbodem, beetje sap erover, dan heeeeeeel veel vruchtjes, en daaroverheen een mix van slagroom en griekse yoghurt. Echt goddelijk! :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: :drooling_face: