3 dagen Grongingen!

Ik ga eind December met mijn vriend 2 nachten en 3 dagen naar Groningen.
Heeft iemand een idee waar je goed uiteten kan gaan of waar je eten kan bestellen.
En wat voor leuke dingen we die dagen kunnen doen in Groningen.

Waar je goed uiteten kunt gaan vind ik bij Huize Maas. Daar heb je voor best goedkoop een heel lekker dagmenu en de andere gerechten zijn ook niet duur. Napoli kun je lekker en goedkoop italiaans eten. En el txoco vind ik lekker qua tapas maar die is wel wat duurder. La cubanita is ook leuk. Eten bestellen doe ik gewoon via thuisbezorgd en je hebt zoveel keuze.

Bedankt ik ga er zeker wat mee doen :wink:

Cantina Mexicana aan de vismarkt of Kaaphoorn aan het Hoornesemeer.

Er zijn heel veel leuke tapas tentjes in Groningen!

Tja en verder kun je shoppen, Martinitoren bekijken/beklimmen en dat was het eigenlijk ook wel een beetje :’)

Shoppen. We hebben hier een best wel lange winkelstraat + de vismarkt er nog bij. Sinds kort zijn ook de pull&bear en de monki gekomen. Dus genoeg te shoppen hier :wink:

Edit: Bij de drie gezusters op het terras kan je heel lekker en gezellig zitten

Hoe gaan jullie trouwens heen? In de omgeving van Groningen zijn ook nog een aantal leuke dingen…

Bezoekje aan de prinsentuin, rondleiding door een thuisloze, high tea’s op verschillende plekken, rondvaart vind ik persoonlijk altijd leuk, musea’s, wellness, shoppen (vooral de kleine straatjes), oliebollen eten op de grote markt, schaatsen/ijsglijbaan op de grote markt (weet niet of dit er dit jaar is)…

Shoppen en Martinitoren beklimmen is inderdaad erg leuk! Stripmuseum vond ik ook leuk maar daar moet je van houden. Het concerthuis is ook leuk om te eten.

Humpreys in Groningen is erg goed, Napoli kan ik ook eeeerrgg aanraden, die is ook niet duur.
Verder martinitoren beklimmen, Groninger Museum…

Shoppen zou ik zelf niet doen, kan ook in elke andere (grote) shopstad. :cold_sweat:

Mijn favoriete restaurant is Cervantes (Tapas, in Gedempt Kattendiep), voor 23.50 heb je geloof ik een verrassingsmenu wat zeer goed is.

Verder is het uitgaan allemaal gelegen rond de martinitoren/ grote markt. Wat sowieso een heerlijke buurt is met restaurantjes etc. Je kunt de Martinitoren ook beklimmen, verder is er de pepernoten winkel geloof ik in december, maar in die hele straat zitten leuke winkeltjes waar je heerlijk kan struinen. Verder is er inderdaad het Groninger museum, stripmuseum en gewoon lekker langs de grachten struinen is ook niet erg.

Leuke eettentjes of voor een drankje:

• Four Roses
  • Bagels & Beans
  • Flinders café
  • De Biechtstoel
  • Time Out
  • Italia
  • Opium
  • Imono
  • De Oude Brandweer
  • De drie gezusters
  • t 'Zwarte Schaap
  • De Bastille
  • Ter Brugge
  • Ni Hao stadspark
  • De Boom
  • Het Heerenhuis
  • Kattencafé op z’n Kop

Leuke dingen om te doen:

• stadswandeling (obv een gids)
  • rondvaart door de grachten
  • stripmuseum
  • Groninger museum
  • scheepvaartmuseum
  • universiteitsmuseum
  • grafisch museum
  • naar / bij Kardinge: zwemmen, schaatsen, klimmen, karten, bowlen
  • martini toren beklimmen

Op www.dagpas.nl en hetlaatstetafeltje.nl heb je vaak leuke aanbiedingen voor lunch/eten! Aanraders zijn lunchen/cheesecake bij bakkerij Blanche en koffiedrinken bij P.S. Daarnaast is in december indd de schaatsbaan op de grote markt er weer! :slightly_smiling_face:

Bij Italia kan je ook goedkoop (en veel) Italiaans eten, Cho Fah (Thais) vind ik ook een aanrader. Pastafabriek zit er nu ook, ben er zelf nog nooit geweest maar je kan er blijkbaar heel goedkoop en lekker Italiaans eten. En qua winkelstraten Herenstraat, Folkingestraat, Vismarkt en de Grote Markt. Van Delft pepernoten zijn er ook weer en er zijn (volgens mij twee?) kattencafé’s.

Groninger museum is volgens mij al gratis voor studenten en de Martinitoren op kost misschien een paar euro. En je hebt nog het stripmuseum en het grafisch museum.

En de Oosterstraat en Zwanenstraat voor de kleinere winkeltjes. Eventueel Westerhaven voor de primark.