2e tussenjaar nemen of niet?

Hoi!

Ik had even een vraagje. Ik twijfel om nog een tussenjaar te nemen. Na de vakantie zou ik eigenlijk moeten beginnen aan de PABO.
Ik heb autisme. Door mijn autisme had ik na mijn examens op de havo een tussenjaar genomen om helemaal tot rust te komen en mijn hoofd leeg te maken. Echter, door privé omstandigheden, is dit mij helaas niet gelukt. Ik ben nog steeds overspannen en weet hierdoor niet of ik de opleiding al aankan. Ik heb er heel erg zin in, maar ik moet wel een goed besluit maken.
Ik ben benieuwd wat jullie denken wat ik moet doen.

Heyy

Ja, dat is heel moeilijk…
Maar het is echt aan jou, Als je er zin in hebt en denkt dat je het aankunt zou ik ervoor gaan, en ook al lukt het af en toe niet, is dat helemaal niet erg. Er zijn altijd wel mensen die je kunnen helpen. Als je echt nog niet lekker en helder in je hoofd bent, en denkt dat je er nog niet klaar voor bent, zou ik gewoon nog een tussen jaar nemen, en jezelf meer rust gunnen en dingen doen waar je gelukkig van word.

Groetjes Joey

Lastig! Ik denk dat de beste keuze afhankelijk is van die omstandigheden. Als er afgelopen jaar iets is gebeurd dat niet weer gaat gebeuren dat kunnen eventueel het komende jaar een tussenfase nemen. Als je bang bent dat het vooral uitstellen is dan zou ik de sprong wagen en gewoon starten!

1 like

Ik denk dat ik ook voor studeren zou gaan.

Update:

Bedankt voor jullie reacties :slight_smile:
Ik heb samen met mijn ouders besloten dat het beter is om nog een tussenjaar te nemen en volgend schooljaar te starten aan de opleiding. Het was een moeilijke beslissing, maar wij denken dat het op dit moment de beste keuze voor mij is.