2e keus

Hai allemaal, ik heb een beetje moeite met iets.

Er zit een meisje in mijn klas, niet zozeer een vriendin, ze heeft heel veel aandacht en mensen om zich heen nodig. Ookal vind ik dit soms vreselijk irritant, hier gaat het op dit moment niet om.
Ik vind een jongen heel erg leuk, alleen ik merk dat hij haar veel aardiger vind, niet zozeer leuker misschien. En zo gaat het nou iedere keer.
Ook iedere keer als ik nieuwe vrienden maak, gaat ze daar ook opeens allemaal mee rondhangen, en uiteindelijk vinden ze haar veel aardiger. Mijn zelfbeeld is in korte tijd zo naar de grond gezakt, ook omdat ik gewoon helemaal geen aandacht van jongens krijg, alleen maar als vriendschap, en het wordt alleen maar erger omdat ze allemaal zit te zeuren over hoe vreselijk haar leven is, terwijl ik midden in een scheiding zit, en mijn ouders zo weinig geld hebben dat ik soms gewoon het eten betaal. Ik hoop niet dat jullie vinden dat ik nu zeur of zoiets, maar ik hoop eigenlijk op goede tips, ik zal ook zeker even in dat ‘you’re beautiful’ topic kijken. Dankje!

Nee je zeurt niet. :slightly_smiling_face:
Mijn goede tip is om iemand die jou op zo’n negatieve manier beïnvloedt, te vermijden. Zeker als ze niet echt een vriendin van je is. Besteed zo min mogelijk aandacht aan haar. En vertel haar gerust (op een aardige manier) dat ze zich niet te erg moet aanstellen als ze zo zit te zeuren over haar leven.

Sterkte met je thuissituatie trouwens…

Praat er met haar over, vertel meer over jouw leven en dat je het gevoel hebt dat ze jouw een beetje in de steek laten en je wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

laat je niet kwetsen&irriteren door iemand die niet van je houd/om je geeft! die zijn het gewoon niet waard! bedenk wat jij wel leuk&goed doet!
Succes!

nee je zeurt niet
laat je niet over je heen lopen wees verstandig
en laat je zien en horen
en praat er met je vriendin

Heb je niet een vriendin met wie je er over kan praten?

Een paar jaar geleden had ik ook zo een vriendin! Mijn vader was net overleden en zij zat allemaal te zeuren hoe erg zij haar exvriendje miste waarmee ze het nota bene zelf uitgemaakt had! Ik heb haar hier toen mee geconfronteerd, welliswaar op een iets boze manier (achteraf had ik beter wat vriendelijker kunnen zeggen), ik kon er gewoon niet meer tegen. Ze probeerde haar mond te houden over dat soort dingen, met als gevolg dat ze nooit met iets vertelde over jongens/haar liefdesleven. Na een jaar was deze vriendschap ook over, maar dat was het eigenlijk voor mij al eerder…

Ik zou het dus rustig en vriendelijk aan haar uitleggen dat je er niet zo prettig bij voelt bij haar gedrag. Als het een echte vriendin is, zal ze dit begrijpen! En zo niet, dan kijk je er later op terug dat het misschien nooit een echte vriendin is geweest en dat het maar beter is zo.

Oke! Heel erg bedankt allemaal,
ik zal eens met haar gaan praten !

Yes het You’re Beautiful topic is echt voor deze dingen! :heart:
Ik weet niet goed wat je met de situatie aan moet maar het komt allemaal goed, en je mag niet slecht over jezelf gaan denken want je bent prachtig, van binnen én van buiten.