2e hands MacBook Pro snel leeg

Het allemaal!

Ik heb vandaag een 2ehands macbook pro gekocht. Verder heb ik nog geen ervaring met Apple computers, maar deze is wel na 2 uren leeg. Terwijl ik over heb gelezen dat een Macbook toch wel lang mee zou moeten gaan. Doe ik iets verkeerd? In de Macbook is een nieuwe harde schijf etc gezet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik heb namelijk voor mijn studie Journalistiek wel een laptop nodig die wat langer mee gaat…

Liefs

Ik ken niemand met een Mac die lang meegaat. :’)
Dus ik denk dat er weinig aan te doen is.

Ligt denk ik gewoon aan de accu, die is versleten. Gebeurd bij bijna alle laptops.

Misschien een nieuwe accu kopen?

de mijne kan ongeveer 7/8 uur mee met gewoon internetten en muziek luisteren

Toch werd mij verteld dat deze wel lang mee zou gaan… In 7 minuten is er gewoon 5 % van mijn batterij leeg…

Ik heb een air btw. Weet niet of dat uitmaakt

Ja maar bij een tweedehands kan er zoveel worden gezegd, jammer genoeg.

Maar ik vraag me af of ik programma’s dan niet goed afsluit ofzo… Hij geeft namelijk wel aan dat de health van de batterij normal is en 95% wat toch gewoon goed is.

Ik ken niemand met een Mac die niet lang meegaat :’’’’)

Behalve dan wat oudere exemplaren indd. TS hoe oud is die laptop?

Hahaha, wauw!
In mijn klas hebben 4 mensen een Mac en die moeten altijd dicht bij het stopcontact zitten :’)
Maargoed, het zou chiller zijn als ze inderdaad lang meegaan

Mijn mac gaat makkelijk 15 uur mee, maar het is een macbook air :’)

Mijn zus heeft ook een tweedehandse macbook pro, waarvan de batterij het ook maar een paar uur volhoudt. Dus ik denk dat het niet heel abnormaal is

Is de accu niet gewoon opgesleten? Want ik heb een gewone laptop, die verder nog goed functioneert maar de batterij houdt het amper nog een uur uit.

Je accu zal denk ik op zijn. Ga langs een Apple punt waar ze je MacBook kunnen laten controleren en kijk wat ze zeggen.

Dankjewel voor de tips! Hij is 2 jaar oud!

Ga naar de App Store en download de app Battery Health.
Deze geeft de conditie van de batterij en de cycles weer, dus hoevaak de batterij opgeladen is. Weet je uit welk jaar je macbook komt?
http://support.apple.com/kb/HT1519 op deze pagina kan je meer vinden over hoeveel cycles normaal zijn.

Nieuwe accu kost 130/150 euro dacht ik. Niet echt goedkoop, maar dan kan je voorlopig vooruit

Ik heb die van mij nu 2 jaar en gebruik hem regelmatig. Die van mij gaat ook niet zo lang meer mee dus het is heel normaal. Als hij net nieuw is gaat hij best lang mee, maar dat wordt al snel minder.

Thanks! ik ga een nieuwe accu aanschaffen denk ik!

de nieuwste mac gaat 12 uur mee. Een wat oudere mac zal met een normale accu zo’n 7 a 8 uur meegaan. Een laptop ouder dan 3 jaar, gaat maar een uur tot 2 uur mee. Mijn laptop gaat tegenwoordig nog geen half uur mee. Het is niet anders.

Ligt ook heel erg aan de generatie he. Maar inderdaad een nieuwe accu kopen en wat beter in de gate houden wat je allemaal open hebt staan (ik persoonlijk heb namelijk altijd enorm veel tabbladen open omdat ik dat fijn vind, maar je gebruikt die vaak niet, dus dan kun je beter even een tijdelijk bladwijzermapje aanmaken en ze daar in zetten).

Doet me denken aan mijn tweede hands iphone… maar een macbook die het normaal doet gaat afhankelijk van wat je doet ongeveer 6 a 10 uur mee…