2de plaats?

Ik zou graag jullie advies hebben, want waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij.

Ik heb dus al m’n hele leven een beste vriendin. We deden altijd alles samen. Ze is 16 en heeft nu een vriend. In principe heb ik daar helemaal geen problemen mee, ik ben juist heel blij voor haar! Maar nu spreek ik haar wel minder. Ze zegt ook van: ‘ik kan met hem praten zoals ik met niemand anders kan’ en ‘nu ben ik gelukkig’. En dat kwetst mij dan wel erg, want ik was er toch ook altijd voor haar! Ze kan nog geen 2 dagen zonder hem, terwijl wij elkaar vaak een maand niet zien. Ik heb gewoon het gevoel dat ik na al die jaren ineens op de tweede plaats kom. Ze zegt van niet, maar ik kan dat gewoon niet geloven.
Wat denken jullie?

Heb je er met haar over gepraat?

Ik had gezegt van: Je kan met mij toch ook altijd praten… En toen zei zij: Ja, maar met een jongen is het anders.
Ik schoot er niet echt iets mee op

laat maar, het ligt gewoon aan mij

Dat had ik ook een keer! (alleen dan niet door een vriendje, maar door een jaloerse vriendin)
Je moet haar dan ook niet zoveel aandacht geven, en dan komt ze vanzelf wel naar je toe met: zullen we weer een keer afspreken?
veel succes!

up

Ik heb precies hetzelfde. Ze wil ook alleen met mij afspreken als haar vriend niet kan. Laatst zo: ‘Ja, hij is van half 12 tot half 1 weg. Kun je dan langs mij komen voor dat uurtje?’ Nou nee dus, het is al 3 kwartier fietsen. Ze vraagt dus alleen om af te spreken als haar vriend een keer niet kan. Ook als wij dan eindelijk een keer afspreken is haar vriend erbij. Dat vind ik echt niet erg want ik mag hem wel alleen laatst zo van: Ja als we maar bfjes zijn!

euhm oké.

Het ligt niet aan jou, vaak snappen meisjes niet dat ze ook nog vrienden/vriendinnen hebben als ze een vriend hebben, ze zyn zo verliefd dat ze denken dat hy het beste is en er beter mee kan praten etc. Terwyl dit denk ik maar alleen een fase is, want na een tijdje beseffen ze dat ze vrienden/vriendinnen een beetje in de steek laat…

heb ik ook gehad, we deden zowat elke dag wel wat totdat ze een vriend kreeg, ik natuurlijk heel blij voorh aar maar wij deden bijna niks meer, maar toen ik zelf een vriend kreeg begreep ik het wel! :slightly_smiling_face: wij doen nu 1x in de week iets ofzo, ook vanwege school etc.

Hoe lang heeft ze die vriend al? Want ik denk dat dat na een tijdje ook wel een beetje bezakt en dat ze dan wel weer meer tijd voor jou heeft!

Hm, mijn beste vriendin heeft al 1,5 jaar een vriend en het is nog steeds zo. Alleen dat kan bij jou anders zijn.

-

Precies hetzelfde probleem.

Maar ik weet ook niet wat ik moet zeggen als ze vraagt om iets af te spreken als haar vriend niet kan. Vind het dan wel leuk als ik haar weer zie maar eigenlijk vind ik het niet eens leuk omdat ze het alleen doet om iets te doen te hebben?