25+ en weer terug naar school

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die na een periode van werk, reizen, au-pairen etc.
een break van minimaal 2 jaar of langer gehad hebben en toen uiteindelijk toch weer naar school zijn gegaan?
In principe maakt het niet uit of je boven de 25 bent, ik ben dit wel en ook al meer dan 5 jaar geen opleiding gevolgd school geweest. Heb in het buitenland gewoond en heb nu niks om op terug te vallen en wil toch graag weer een opleiding oppikken.

Dus ervaringen van mensen die inmiddels weer studeren of er over denken dit weer te gaan doen nadat ze een langere tijd andere dingen gedaan hebben zijn welkom!

Opleiding op welk niveau?
Ik studeer aan de universiteit en het is hier heel normaal dat iemand 25 is en nu begint aan de studie. Ik heb een studiegenoot van 32 en daar ga ik ook gewoon goed mee. Leeftijdsverschil is heel wat anders als je tegelijk begint omdat je elkaar met het idee van eerstejaars leert kennen en niet van ‘oh die is X jaar ouder’.

Ik ben na een break van twee jaar weer naar school gegaan. Ben nu 24, moet nog anderhalf jaar en eigenlijk wil ik hierna nog een opleiding gaan doen.
De overgang van werken-weer naar school gaan, viel me echt helemaal niet zwaar, ben echt blij dat ik de keuze gemaakt heb.

Ik ben nu 24 en ben ook net weer begonnen met een mbo niveau 4. heb hiervoor 2 jaar lang fulltime gewerkt en wil nu toch wat anders gaan doen.

In principe heb je op de uni en op mbo veel verschillende leeftijden rondlopen. Op het HBO naar mijn idee veel minder omdat de meeste mensen gelijk hbo gaan doen na hun mbo/havo. Diegene die later een opleiding doen doen vaak deeltijd. Dit is in ieder geval mijn ervaring.

Valt mee! Ik had juist op het HBO heel veel oudere mensen in mijn klas. Het varieerde van 16 tot 26 in het eerste leerjaar. Het verschilt volgens mij meer per studie dan niveau.