2400 meter in 12 minuten rennen

Hallo,
Ik moet morgen voor school 12 minuten achter elkaar rennen voor een cijfer. 2400 meter is een 10, 2000 meter een 7…
Nou ben ik zo’n iemand die niet zo’n hele goede conditie heb en snel een droge mond en pijn aan mijn kuiten/in mijn buik krijg :flushed:

Any tips?

Niet te snel beginnen! Ook al stormt iedereen weg blijf gewoon op een rustig jog tempo lopen. Probeer ook samen met iemand te lopen. Je moet in principe je tempo zo houden dat je nog een gesprek kunt voeren zonder al te veel problemen.
Doe verder goede schoenen aan, dus geen platte gymschoentjes dat helpt voor je kuiten.
Steek in je zij kun je voorkomen door je duimen in je vuist te houden (weet niet precies hoe het werkt maar dan concentreer je daarop ipv je ademhaling).
Voor je droge mond kun je gewoon een vriendin aan de kant laten staan die je flesje telkens aangeeft en dan na een rondje geef je hem weer terug! Iig wij deden het in 2 rondes weet niet hoe dat bij jullie is.

Ik zou weigeren :’) Dan maar een één. Maarja ik heb dan ook de conditie van een slak.

Ik ook. Ik heb ook dus nooit die 12 minuten loop gedaan, want ik weigerde. Of ik verzon een smoes dat ik last had van mijn enkel.
100 meter en ik ben al kapot. :’)

Dankjewel! Ik zal het proberen :grinning: Maar als ik met iemand praat word ik sneller moe :stuck_out_tongue:

@xAfterTheSun: jaa dat heb ik ook, maar ik kan niet weigeren want ik wil dit jaar cumlaude over :slightly_smiling_face:

Inderdaad héel rustig op een sukkeldrafje beginnen.
Die cijfers lijkt mij inderdaad niet echt belangrijk: zolang jij het maar volhoudt scoor je vaak wel goed. Lekker op een eigen tempo rennen. Oh en niet op je tenen gaan lopen maar op de hak als het ware.

ooh ik dacht op de bal (voorkant) van je voet, niet strompelen met je hele voet (niet te veel op je hielen landen dus).

Ik dacht juist dat je gewoon helemaal moet afrollen tijdens het rennen? Dus landen op het achterste/middelste gedeelte van je voet en dan afrollen naar je tenen. Op je tenen rennen lijkt mij helemaal niets. :stuck_out_tongue:

Nou er is officieel geen goede manier/heel veel discussie, maar als je teveel op je voorkant leunt en je hak steeds boven de grond laat zweven krijg je snel last van je kuiten. (had ik tenminste last van vroeger) Maar zolang jij geen last van je kuiten krijgt moet je doen wat het fijnst aanvoelt

Ik zou als ik jou was lekker alleen gaan lopen op je eigen tempo. Goed rechtop lopen en door je neus inademen en uitademenen door je mond. Als je zorgt dat je ademhaling goed blijft krijg je ook geen steek, ik niet iig. Oh en niet vlak van te voren nog wat eten ik zorg altijd dat ik minstens 1 uur niets meer heb gegeten.

Dat ja! :d

maar dan kan je je wel het beste afzetten toch?

Bedoel je bij de manier die ik beschrijf of die van jou? Mij lijkt dat je bij ‘mijn’ manier je beter kunt afzetten, omdat je jezelf eerst goed en soepel opvangt en je daardoor in een vloeiende beweging weer afzet. Als je op je tenen rent, lijkt het me dat je jezelf niet lekker kunt opvangen en het daardoor extra moeite kost om je weer af te zetten. Maar dat lijkt mij, ik heb er helemaal geen verstand van! Ik ren gewoon hoe het voor mij het fijnst voelt. (: Ik heb trouwens over een week ook zo’n test! Coopertest noemen wij dat hier.

Jouw manier ja :stuck_out_tongue: En ja zo heet het hier ook

Niet praten tijdens het lopen, rustig beginnen en gewoon zo ontspannen mogelijk lopen zodat je geen extra druk uitoefent op je lichaam.

Ohja
Als ik ren met muziek, vallen mijn oortjes er meestal uit :c
Welke oortjes zijn het beste?

Ik heb nu deze:
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://3.bp.blogspot.com/_6aMcz_6VCx0/TERvc2Els1I/AAAAAAAAAS0/8LEvQTGKBC8/s1600/SDC10592.JPG&imgrefurl=http://beautylici0uss.blogspot.com/2010_07_01_archive.html&h=1200&w=1600&sz=110&tbnid=Nlyevt6zMThGaM:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__pIyjwHIj0mS4perkiy1wLNVa8TU=&docid=2ejaZR0NtVaq1M&hl=nl&sa=X&ei=u7NhUMyUHYPT0QWa8oHQAg&ved=0CDsQ9QEwAw&dur=768

dan moet je dus 6 rondjes rennen op een atletiek baan. gewoon rustig beginnen en na ieder rondje iets sneller gaan!

Hallelujah dat wij nog een zes-minutenloop hadden. Die hield ik vol.

En rennen met muziek en rustig aan beginnen - en rustig blijven doorrennen is het beste. Als je écht niet meer kan, lopen, maar probeer toch te blijven rennen want het is heel moeilijk (voor mij in ieder geval) weer te gaan rennen als je eenmaal loopt.

Bij ons moet je dat wel doen, als je 't niet doet mag je geeneens over.