24/24 Smartphone in je handen

He,
In mijn klas ben ik de enige zonder smartphone. Ik heb vrienden die in het midden van een gesprek stoppen met praten en hun berichtjes/whatsapps voorrang geven. Ben ik de enige die dit jammer vind?

Denken jullie dat dit zal veranderen? Hoe kan je mensen in je omgeving het best laten merken dat ze net iets te veel naar hun schermpje kijken?

ik heb een internet verslaving (laat ik het dan toch maar eens eerlijk aan mezelf toegeven). Maar ik probeer altijd wel mijn telefoon weg te leggen als ik bij anderen ben. Ik wil die mensen niet het idee geven dat ik hun aanwezigheid niet appricïeer.

Misschien kun je er wat van zeggen? Zoals 'Ik vind het erg irritant dat jij de hele tijd op je schermpje kijkt, zou je er van doodgaan als je niet om de 5 seconden op je telefoon kijkt?

koop ook een smartphone

nee ok ik snap t wel ik zit echt 9/10 keer aan mn telefoon geplakt

Thuis kan ik ook gewoon genieten van ronddwalen op het net maar als ik op school ben hoef ik echt niet constant wifi. Het liefst zou ik die persoon even heel asociaal willen laten voelen op een subtiele manier.
technology :hammer:

Technology :smiling_face_with_three_hearts:

Ik vind dit altijd zo’n rare opmerking, wat doe jij dan in de trein als je alleen bent?
Maar ik ben het er wel mee eens dat een gesprek ineens onderbreken voor de telefoon niet echt gezellig is, ik zou er dan gewoon wat van zeggen als je het vervelend vindt.

Ja ik snap je hoor. Ik moet wel toegeven dat ik het zelf ook wel doe. Wanneer ik bij vriendinnen ben dan probeer ik het helemaal niet te doen, wat ook wel goed gaat. Ik zou er ook gewoon wat van zeggen.

Dat vind ik wel echt ronduit asociaal. Ik ben ook erg gehecht aan m’n telefoon, maar zodra ik in gesprek ben met een ander of bij anderen ben, leg ik hem wel weg. Ik heb zelf ook een keer meegemaakt dat ik uit eten ging met een vriendinnengroep en dat de telefoons van een aantal gewoon naast hun borden op tafel gelegd werden. Dat vond ik zo raar, heb er toen ook wat van gezegd. Maar ik vind dus wel dat je er iets van kan zeggen als ze dat weer een keer doet.

Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken maar dat kan wel een moment opname zijn natuurlijk. Als ik muziek luister met men ipod kan ik nog perfect om me heen kijken en geniet ik soms zelfs extra. En sommige ritten begin ik met candycrushen of te smsen of fb te checken maar kijk ik bv wel 10min eens om me heen. Maar de persoon die over me zit en me enkel op mijn smartphone heeft zien zitten kijken kan misschien wel zeggen dat ‘ik een van die vele zombies ben die enkel op zijn gsm kijkt.’ Daarmee dat ik bedoel dat het een momentopname is. Het is gemakkelijk te zeggen dat ‘mensen enkel bezig zijn met staren op een scherm en de wereld rondom zich niet bewonderen.’ Terwijl jij ze slechts voor 10-30min gezien hebt.

Maar ot: ik vind het wel érg jammer voor je dat je klasgenoten gesprekken onderbreken om iets anders te doen. Zij het nu lezen, smsen, weet ik wat, dat is niet leuk. Misschien kan je als ze beginnen smsen ofzo wel vragen ‘luister je nog?’

Ik vind het zo vervelend dat mensen altijd verwachten dat jij ook een smartphone hebt. Ik heb een telefoon die alleen op wifi werkt dus ik ben lang niet altijd via whatsapp bereikbaar. Maar goed mensen snappen dan dus niet dat jij een bepaald berichtje niet op tijd gelezen hebt. :hammer:

Ik probeer om van mijn smartphone af te blijven als ik met vrienden ben. We maken soms ook gewoon een stapel van alle telefoons en je hebt er dan maar af te blijven tot je naar huis gaat.

Ik had laatst echt zon besef moment haha. Ik kwam van de wc weer het cafe in en ik zag gewoon terwijl ik weer naar mijn plek liep overal mensen op hun telefoon zitten, hele groepen mensen of mensen die gezellig met zn tweetjes uit eten waren en echt niemand praatte met elkaar en toen dacht ik echt: ‘‘wooow wat is er eigenlijk geworden van deze wereld’’ :")

Dit snap ik wel hoor. En het is ook best irritant. Ik denk dat er niet veel aan te doen is. Maar je kan wel zeggen wat je ervan vindt en dat het niet zo leuk is.

Zelf denk ik ook dat het in de toekomst wel erger kan worden( jammer genoeg). Iedereen blijft maar bezig met de nieuwste uitvindingen zoals Smartphones, tablets enzo…

Ik heb mijn gsm ook altijd in m’n hand maar dat is omdat ik bang heb dat ik heb ergens laat liggen want ik heb er te lang voor gespaard :’)

Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet meer zonder smartphone zou kunnen, maar als ik met iemand in gesprek ben etc. dan stop ik mijn mobiel weg.

Laatst liep ik bij de Primark & daar liep een meisje rond die alleen maar aandacht had voor haar mobiel, ze was geeneens aan het winkelen. What de fuck ga je dan rondlopen in een Primark? Dat snap ik dan echt niet eh.

Ik ben zeker wel gehecht aan mijn smartphone, maar als ik met vriendinnen ben ofzo dan leg ik hem weg.
Maar ja, als je mij in de trein tegenkomt, dan ben ik wel zo’n persoon die vastgeplakt zit aan zijn smartphone. Alleen is het 9 van de 10 keer omdat ik aan het overleggen ben met mijn projectgroep via whatsapp. Ik vind daarom niet dat je zo snel moet oordelen, laat ze lekker. Maar dat ze het gesprek onderbreken om op hun smartphone te kijken is wel een heel ander uiterste ja.

Ah ik snap wel wat je bedoeld, mijn opmerking was een beetje gefrustreerd als ik hem zo teruglees haha ik hoor het namelijk heel vaak. Maar ben het met je eens dat het erg jammer is dat mensen soms zo opgaan in die telefoon.

als je het vervelend vindt, kun je het het beste maar gewoon tegen ze zeggen.