21+ toets voor het hbo ervaringen en tips

Hoi hoi
Ik ben van plan om een 21+ test te doen voor het hbo
Nu zoek ik mensen die ervaring hebben met een 21+ test of ook van plan zijn om een 21+ test te doen

Het delen van ervaringen en en tips zijn welkom

Ik ga de 21+ test FGGM an de HAN maken
Met de vakken

• maatschappijleer
  • nederlands
  • engels
  • geschiedenis

Ik ben op dit moment hard aan het leren en de zenuwen kriebelen al een beetje ik ben dan ook erg benieuwd wat mij te wachten staat

Ik begreep dat de toetsen per opleiding kunnen verschillen vandaar dat ik een algemeen topic maak zodat andere er ook wat aan kunnen hebben

Heb jij ervaring met zo’n toets of heb je tips deel het dan hier,

Hoi! Ik heb de 21+ toets vorig jaar gedaan voor de HU. Ik moest voor de vakken Maatschappijleer + Nederlands en nog een aparte toets met intake gesprek voor het vak Engels. Ik vond de toets Nederlands behoorlijk lastig maar ik heb alle toetsen gehaald, en mijn Nederlands cijfer was zelfs het hoogste haha!

Ik dus nu dus een studie op de HU en ik zit helemaal op mijn plek, ik denk zelfs dat ik in het groepje van betere student van mijn klas behoor(mede door het aanwezig zijn in de les en mijn best doen) Als je nog vragen hebt, let me know! Je mag me ook noten :slightly_smiling_face:

Wat knap dat je het gehaald hebt!
Nederlands is mijn slechtste vak en ben daar het meest zenuwachtig voor!
Wat voor opdrachten moest je maken?
Begrijpend lezen en een tekst schrijven ?
Ik hoor van veel mensen dat de toetsen op een soort iq test lijken …
Hoe heb jij je voorbereid ?

Idd vroeg ik me ook af of je makkelijk mee kan in de lessen wanneer je aangenomen bent tot een opleiding via een 21+ toets maar in jou geval kan je dus prima mee !

Nope alleen begrijpend lezen! Voor Maatschappijleer moest ik gewoon een stuk of 20 vragen beantwoorden en voor Engels moest ik een tekst schrijven en een gesprek houden. Nederlands en Engels kon ik niet voorbereiden voor maatschappijleer heb ik gewoon uit zo’n boek geleerd die werd aangeraden. Ik heb ongeveer over 2 maanden een hele grote samenvatting geschreven van elk hoofdstuk. Ik heb toen alle belangrijke woorden(die ook dikgedrukt zijn) uit mijn hoofd geleerd met wat het inhoud etc maar ik heb ook rijtjes geleerd zoals de hele procedure in een rechtbank of alle dingen die de politie met en zonder een toestemming mogen doen. Bij mij was de toets geen IQ test maar dat ligt denk ik aan de school.

Up :upside_down_face: