21+ toets of nog MBO?

Ik had een vraagje wat vinden jullie slimmer?
Ik ben nu 19 ik heb door verschillende redenen nog geen MBO diploma waar ik nu niet verder op in ga. Nu heb ik 3 juli gehoord dat ik niet verder mocht met mijn VAVO. Ik baalde hier erg van omdat ik nu nog een andere opleiding moest gaan zoeken. Na een dag zoeken had ik een super leuke opleiding gevonden die 3 jaar duurt alleen deze is 3 uur reizen bij mij vandaan op zich geen probleem ik kan immers op kamers.
Maar omdat ik me pas zo laat heb aangemeld kan ik pas na de vakantie een intake gesprek krijgen. Stel ik word aangenomen dan moet ik binnen zoveel tijd (niet zoveel tijd omdat school dan ook al weer begint) alles regelen dus ik moet voor het eerst uit huis alle meubels regelen en dingen aanvragen bij duo enz. Ik heb er ook gewoon geen geld voor mijn ouders willen me wel helpen maar om ze nou alles te laten betalen vind ik ook zo overdreven. Ik heb ook gewoon geen goede hoop dat ik dit allemaal kan regelen in die korte tijd.
Of ik kan 2 jaar gaan werken en dan een 21+ toets doen. Het voordeel is dat ik dan wel geld heb om uit huis te gaan en een HBO opleiding te gaan doen. Nadeel ik ben dan 2 jaar uit het schoolleven en ik weet natuurlijk ook niet of ik die toets haal.
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen ik weet dat ik nog niet eens ben aangenomen als ik niet word aangenomen ga ik sowieso een 21+ doen. Maar ik dacht ik denk er alvast over wat vinden jullie slimmer om te doen?

Je kan misschien ook via loi of zo nog je diploma halen?

Je moet bij die 21+ toets kunnen aantonen dat je over het hbo niveau beschikt, als jij al 2 jaar niet hebt gestudeerd + geen mbo diploma hebt, dan weet ik niet of je dat niveau wel hebt.
Ik zou dan kiezen voor je intake gesprek opleiding en zien hoe het komt.
Desnoods laat je eerst je ouders dingen voorschieten en betaal je dat later terug?

Ik heb er met mijn ouders over gehad om idd met LOI of iets dergelijks een studie te volgen alleen dat vonden zij geen goed idee. Ja ik weet dat 21+ moet laten zien dat je HBO aankan. Ik ben ook niet van plan om dan die 2 jaar alleen te werken ik wil dan cursussen gaan doen en bijleren:) Maar het is gewoon lastig want ook al hoop ik het niet er is dan toch nog weer die kans dat ik mijn MBO niet haal voor wat voor een reden dan ook. En dan heb ik weer geld verspilt (heel veel deze keer) Maar het kan ook zo zijn dat ik die 21+ toets niet haal pff ik weet echt niet wat ik moet doen…

21+ Toets is vrij pittig als je van het MBO komt hoor, een vriendin van me heeft hem ook gedaan, maar niet gehaald.

En waarom vonden ze loi dan geen goed idee?