21 en een beugel?

Toen ik 14 was heb ik een beugel gehad en alles stond mooi recht en ik had super mooie tanden!
Ik heb daarna een nachtbeugel gekregen, zo’n doorzichtig ding, maar die knapte bij mij constant kapot 'snachts waardoor 1 van mijn twee voortanden weer iets naar voren staat…
Nu ben ik 21 jaar en ik erger me er echt dood aan en zit echt in twijfel om weer een beugel te nemen, maar vraag me af of ik niet al te oud ben en dat het niet raar lijkt dat ik op deze leeftijd nog een beugel heb!
Mijn tandarts wil eerst kijken wat mijn tanden doen als mijn verstandskiezen eruit zijn want die drukken mijn tanden/kiezen helemaal naar voren, maar dit was een kleine kans!
Maar nu wil ik wel eens weten hoe anderen erover denken, over de 20 jaar en een beugel ?!

Nou en? Had ik ook?
Ik zie ook mensen in de 40 ermee.
Mensen met een beugel zijn heus niet anders.

Nou sorry hoor, zou me er gewoon wat onzekerder van voelen, hoe ouder je wordt!

mijn zus ik 38 en heeft scheve tanden ( toen zij klein was
waren beugels niet zo in als nu) dus geeft ze een beugel
genomen… en een paar vriendinnen rond de zelfde leeftijd
en ook in de 20 hebben een beugel.
ti’s echte helemaal niet erg alleen ben blij dat die van mij
eruit is pfoehoe die pijn op het begin en je moet steeds
opletten hoe je eet ik zou het never meer willen

Ik had een beugel op mijn, negentiende? /care. Het resultaat is fantastisch, en als ik had gewacht zou het niet meer vergoed worden. Niemand die er lullig over deed; vooral niet als je er zelf geen probleem van maakt (:

Dat snap ik wel, maar dat hoeft niet. Je weet dat het tijdelijk is, voor een beter resultaat. Je bent niet alleen, dat zeg ik alleen maar.

Nee idd, het is gewoon een moeilijke beslissing, want ik wil graag weer rechte tanden maar er wordt maar een deel vergoed waarschijnlijk!

Ik had er zelf ook vrij laat pas een, bijna als enige bij mij op school en tuurlijk is het wel even wennen maar het is beter dat je het nu doet dan wanneer je 40 bent, dan wordt het alleen maar vervelender lijkt me!

Ja kosten is idd vervelend. Heb je al gebeld met je verzekering? Misschien heb je geluk. Zo blijkt dat ik nog tot mijn 22e had qua vergoeding.

Wow ik heb dus precies dit! Op m’n twaalfde is mijn beugel eruit gegaan en die plastic dingen beet ik steeds kapot enzo, 's nachts. Dus uiteindelijk ben ik daarmee gestopt.
Nu heb ik echt spijt want niet alleen mijn linkervoortand boven maar ook mijn rechtervoortand beneden staan weer naar voren. Ziet er dus echt scheef uit.

Ik heb niet meer genoeg verzekering om het weer te laten doen, ben bijna 20 en geen aanvullend tandartsenpakket geloof ik. En daarna hoort het bij mij denk ik, mensen moeten me maar nemen zoals ik ben :slightly_smiling_face:
Neemt niet weg dat ik het wel jammer vind hoor…

Oh dan denk ik dat ik ook maar even ga bellen met de verzekering!! Maar ik wacht eerst tot mijn verstandskiezen eruit zijn, want voor die tijd kan ik toch niks beginnen, maar kan in ieder geval informatie opvragen bij de verzekering!

Erger je je er niet aan dan ? ;p
mijn moeder zegt dat ik me er waarschijnlijk meer aan stoor dan een ander het doet, en dat het mij meer opvalt dan een ander, maarja wat moet ze ook zeggen als een moeder hahaha :stuck_out_tongue:

mijn schoonmoeder van 42 heeft ook alsnog een beugel genomen.

Gewoon doen!

Doen. Mijn tante is meer dan het dubbele en heeft net haar beugel eruit. :slightly_smiling_face:

Ik zou het gewoon doen! Ik denk dat je je meer gaat ergeren aan je tanden die niet helemaal perfect staan dan aan dat je een tijdje met een beugel moet rondlopen. Het is ook niet meer zo raar in deze tijd om nog met een beugel te lopen als je iets ouder bent, dus maak je daar geen zorgen over.

Kun je niet gewoon weer een nachtbeugel nemen?

En ik vind het niet raar hoor, om iemand van 21 te zien met een beugel. En als je er zelf onzeker over bent, kun je misschien doorzichtige nemen
(die had ik ook, en toen mijn beugel er af mocht, had niemand door dat hij weg was, ze hadden amper gezien dat ik een beugel had.)

Gewoon doen. Ik ben zelf 16 en tegen mij werd al gezegd: Nu pas? Dat je dat durft!
Ik heb namelijk ook niet hele scheve tanden, maar ik ergerde mij net als jij een beetje aan het niet ‘perfecte’.
Nou zit ik misschien wel een beetje in een andere leeftijdscategorie dan jij, maar ik heb het ook gewoon gedaan, ondanks alle opmerkingen en dergelijke.
Ik heb hem nog maar 2 weken dus hoe het resultaat is kan ik nog niet zeggen, maar ik weet zeker dat het mooier wordt dan dat het was!
Je kan trouwens ook van die keramische slotjes nemen, die zijn wit/doorzichtig van kleur zodat het wat minder opvalt. Ik heb dat zelf niet gedaan omdat het ¤100 extra was (voor eigen rekening).

je hebt tegenwooridg een nieuwe techniek ‘‘incognito’’ deze beugel wordt ACHER je tanden geplaatst, dus je ziet er niks van, niet heel veel orthodontisten hebben het. maar je zou kunnen kijken!

Dat kan je meestal niet beslissen en word bepaalt door de orthodontist + als je slotjes hebt kunnen ze er niet uitgehaald worden overdag