21 % btw

Ik vind het echt vreselijk dat alles vanaf 1 oktober wat 19% btw was, nu 21% wordt.

Wat vinden jullie van deze beslissing?

Tsja, ik juig het niet toe.
Maar als de economie en de bezuinigingen zo gespekt worden zit er niks anders op.

Precies, er moet toch bezuinigd worden en dan lijkt dit me een redelijk eerlijke maatregel. Ik kan niet iets veel beters verzinnen in ieder geval.

Dit ja, en bovendien is 2% niet zo heel veel. Bijvoorbeeld, mijn telefoonabonnement wordt 15 cent duurder, daar kan ik nog wel mee leven! (:

Ik vind het niks, maar wat moet dat moet.

Wauw twee hele procenten.

Ik kan genoeg dingen bedenken.

Nee als je het zo bekijkt is het niet heel veel. Maar ik denk dat als je elke week boodschappen moet doen je het echt wel zal merken. De mensen die het breed genoeg hebben merken hier waarschijnlijk niet zo veel van. Maar de mensen die al elk dubbeltje om moeten draaien wel. Dat vind ik hier jammer van.

In België is dat al jaren zo en wij zijn er ook niet van gestorven. En eerlijk gezegd zou ik liever dat hebben dan de maatregelen die ze in Spanje of Griekenland willen doorvoeren/hebben doorgevoerd.

Wat hebben ze daar doorgevoerd dan?

De btw-verhoging moet zorgen voor extra belastinginkomsten van € 4 miljard in 2013. Daarbij wordt aangetekend dat vanaf dat jaar de hogere btw ‘in toenemende mate’ gecompenseerd zal worden door een lagere inkomstenbelasting, vooral voor werkenden met een lager inkomen. Dat zou op middellange termijn weer de arbeidsmarkt beter moeten laten functioneren.
Besef trouwens wel dat dit niet geldt voor boodschappen e.d., daar blijf je nog 6% over betalen, maar voor ‘luxe-goederen’.

In Griekenland is onder andere de btw opgetrokken naar 23 procent, erg veel ambtenaren ontslagen, lonen naar het minimum teruggebracht en pensioenen enorm veel naar beneden getrokken, …

Zo kun je voor elke bezuinigingsmaatregel wel een topic maken. Natuurlijk is het niet leuk, maar het moet nu eenmaal.

Ik ben in ieder geval heel erg blij dat ik niet meer werk waar ik eerst werkte, aangezien je dan álle schapskaartjes moet vervangen, en dat was heel irritant.

Als we willen dat de economie vooruitgaat moeten we nu eenmaal inleveren. Ik denk dat er mensen zijn die van deze maatregel veel meer merken, die elk dubbeltje moeten omdraaien.
Maar gelukkig blijft de 6% op de noodzakelijke goederen.

ik vind het niet ‘‘maar’’ 2% hoger, als je kijkt naar je boodschappen enz voor een heel jaar geef je toch best veel uit.
van die 2% had je toch wel wat leuke dingen extra kunnen kopen!
en het gaat al zo slecht met de economie, dus dan kan het voor de mensen die maar net rond kunnen komen toch best een ‘‘klap’’ zijn.

Het besluit is nog niet eens definitief en toch zijn er winkels die deze verhoging nu al door laten werken in hun prijzen. Echt belachelijk! Terugdraaien zullen ze het niet doen en alles wat ze nu verkopen is pure winst.

Tsja niks meer aan te doen.

Oja, en de winkels laten nu direct hun prijzen met meer dan 2 procent stijgen wat ook belachelijk is. Als ze namelijk uit gaan van de huidige prijs 1 euro (=119%) moeten ze dus 100% nemen = 0.84 euro
0.84x1.21=1.017 dus 1.02 maar na deze verhoging zul je zien dat de prijs minimaal 1.21 euro is… Stelletje oplichters

lang leve mijn werk, waar we dat al een maand geleden in vrijwel de hele winkel hebben moeten doen…