2010 Brommercertificaat

Ik ben een van de ongelukkigen die na 2010 16 worden. Dus ook meer moeten betalen voor het hele gebeuren vanwege de praktijklessen.

[i]Ik heb me suf lopen zoeken om de kosten.
Blijkt dat nog verschillend te zijn ook.
Je hebt bromfiets en brommobiel (?)

Mijn vraag is wat voor certificaat moet je halen als je op een scooter wilt rijden van 45 kilometer (Geel kenteken)

Want de prijzen met bromfiets en brommobiel zijn nogal verschillend (Bromfiets = 390 euro en Brommobiel = 640 euro ?!) Volgens vele sites.

Ik denk zelf wel dat ik het andwoord weet. Maar ik ben niet de slimste. (:$)

xXx ChelseaD.[/i]

btw: Als deze vraag al gesteld is, mijn excuses.

Een scooter is een bromfiets. (Dat wordt rijbewijs categorie AM2)
Eem brommobiel is een soort klein sloom autootje. (Dat wordt rijbewijs categorie AM4)

Ik weet niet wanneer je jarig ben maar het word uitgesteld naar maart 2010 stond vandaag in de krant. en tuurlijk ben ik weer 16 in mei -.-

@ Cortana

Danku!

@ xhopsieflopsiex

Ik ben in augustus jarig jammer genoeg.
Kunnen ze het niet eventjes verplaatsten naar 2011? Of even de prijs met 380 euro latern dalen.

Dankjulie zeer xXx

ik word pas in september 16, dus het zal wel geen scooter worden helaas!

yes :grinning:
dan kan ik hem misschien net halen (:
aangezien ik in februari 16 wordt (:

Gelukkig duurt het nog wel even (Moet hem zelf kopen , mijn scooter en bewijs)

Jammer dat het me nooit zal lukken om een vespa te sparen.

Mijn ouders willen geen cent geven.

En een bella 50 hoor ik alleen maar klachten over.

Naja iemand nog een idee om 2500 in 8 maanden te verdienen?

Dat zou chill zijn, als het in maart wordt, mn broertje is echt net in februari jarig…
Maar voor de rest ntlk echt zwaar balen, ik vind dat iedereen recht heeft op scooter, haha! zolang t maar geen mio is :stuck_out_tongue:

Ben je in Nederland verplicht om lessen te nemen?
In België namelijk niet, en dan betaal je gewoon ¤15 voor je praktijk examen…

15 euro voor praktijk??? :astonished:
dat gaat hier rond de 90 euro kosten…
theorie was al 30 :s

www.cbr.nl kijk daar even.
Eigenlijk vind ik het maar goed, ik ben nu bezig met m’n (auto)rijbewijs en zie tijdens m’n lessen ZO veel mensen op 'n scooter die bijgod niet weten wat ze aan het doen zijn. Die niet weten wat borden betekenen en hoe 'n scooter werkt.
Beter betaal je iets meer en weet je hoe je moet handelen, of wacht je 2 jaar en heb je een rijbewijs.

super lullig, ik heb vorig jaar m’n certi (oftewel rijbewijs AM) gehaald,
en ik mag naast m’n scooter ook gewoon brommobiel rijden…
Goede ouwe tijd

ik vind het echt onzin. ik vind dat ja als je extra lessen ervoor krijgt vind ik gewoon dom, je bereikt er niks mee de mensen die het dan wel allemaal goed doen enzo die kunnen daarna zihc nog steeds niet aan de regels houden.
dus je bereikt er verder niks mee maarja dat is mijn mening.
en wat extra geld betalen jeetje het wordt onderant 100 euro duurder dat vind ik gewoon kei veel :open_mouth:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[i] gelukkig heb ik me rijbewijs nog gehaald zonder praktijk.
maar praktijklessen kunnen gunstig zijn.
want, als je net als mij,
linksom de rotonde neemt ipv rechtsom, xD hahahha, dan is dat dus wel handig xD onwijs dom, ik wou linksaf en ging er linksom, terwijl je rechtsom moet maar oke.
zat met me hoofd ergens anders ofzo

Mee eens, mijn vrienden kunnen namelijk echt niet rijden. We zijn zo vaak de A2 opgereden…
Heerlijkheden. Domheden.

argh ja, ik heb zelf een scooter, maar soms ga ik bij iemand achterop, en dan denk ik: wat ben je nu aan het doen?
houd zich totaal niet aan de regels en doet maar wat. vreselijk irritant.

Dat ken ik, heb nu 2,5 jaar scooter. En als ik dan bij een vriendin van me achterop ga. die rijdt zó anders. soms ben ik gewoon bang. en ik maar; KNIPPERLICHT. RIJDT NOU EENS NORMAAL enzo (a) pf sommige mensen hebben het wel nodig hoor die lessen :wink: 't is een goed idee dat het er komt. alleen belachelijk veel geld.

jaaaa! zo irritant als ze geen knipperlicht gebruiken haha.
als het gewoon niet zo duur was, maarja helaas!

"Roekeloos rijgedraag op de snelweg". :grinning_face_with_smiling_eyes:

De lessen zijn nodig, misschien helpen ze niet tegen de ongelukken, misschien wel.
Maar het bedrag is gewoon niet normaal.