2000cal

Hoeveel zou je ongeveer afvallen per week als je iedere dag 500 á 1000 cal meer verbrandt dan je eet? Natuurlijk eet ik wel gewoon gezond, maar ik ga fitnessen en als ik 2 uur sport kom ik ongeveer wel aan dat aantal.
Sorry die 1500-2000 was een foutje xD

Ik vraag me af hoe jij op de fitness in hell’s name 1500 calorieen in 2 uur verbrand…
En je moet niet alles wat je hebt gegeten verbranden, want je hebt ook nog energie nodig om normaal te kunnen functioneren!

Doe je het wel goed? Ik denk niet dat jij 2000 cal kunt verbranden in twee uur, dat is namelijk wel erg veel.
En je gaat dan heel veel afvallen. Naar mijn idee is dat niet heel erg gezond.

Dat is echt niet gezond :’)

En hoe kom jij aan dat aantal? Dat is bijna vier uur non-stop rennen, dus met twee uurtjes fitness kom jij daar lang niet aan.

Je moet 2000 cal per dag eten, dus je kán dat helemaal niet verbranden elke dag. Dan heeft je lichaam geen energie meer om op te functioneren, niet gezond dus.
Verder lijkt het me héél sterk dat je dat in 2 uur fitnessen verbrandt.

dat betekent dat je in de min wil komen met je aantal kcal? niet doen! je moet rond de 1500 kcal netto uitkomen, tenminste… da’s de richtlijn
dus bijvoorbeeld 2000 kcal eten en 500 verbranden.
anders gaat je lichaam alles als vet opslaan als je een keer iets meer eet.

Ja, onder de 1000 calorieën komen is inderdaad niet zo gezond :’)

Je hebt alleen al 1300kcal nodig om überhaupt je organen te laten functioneren, dus laat staan naar links en rechts kijken, vinger op steken, praten, slapen/zitten en dat soort dingen. Dan heb je weer kcal nodig om te wandelen, traplopen en spullen te sjouwen… dus laat staan fietsen naar school, gymen en sporten!!
Dan kom je sowieso op de 2200 (wat een meid in de groei nodig heeft!!)
Dus het is ontiegelijk ongezond om 2000kcal te willen verbanden. Tenzij je natuurlijk zeker 3700kcal gaat eten :wink: Dan zal je zelfs nog afvallen…

calorien valt wel mee, het zijn de KILOcalorien, die het probleem zijn.

Heb ooit ergens gelezen dat 7000kcal gelijk staat aan ongeveer 1 kilo.
Geloof er zelf niet zo in, maar goed. Heb je een cijfertje.

En ja, je kunt niet meer verbranden dan dat je eet wat dat overleef je gewoon niet.
Gewoon ietsjes minderen en dan val je al af.

Als je zo gaat afvallen, dan doe je iets fout.

Als ik 2 uur fitness (intensief op de crosstrainer) kom ik maximaal aan de 1300 kcal en dat is niet gezond, dus ik vraag me echt af hoe jij 2000 kcal verbrandt?

Sorry was een foutje. XD Is ook onmogelijk dat snap ik.