20 KG afvallen

Hey!
Ik ben een meisje van bijna 16. Ik ben 1.62 en weeg 76 kg…
Ik heb een auto ongeluk gehad waardoor ik medicijnen moest slikken waarvan ik aankwam. Hiervoor woon ik 57… Ook al aan de zware kant. Ik ben best wel stevig van af kleins af aan. Maar wil nu 20 kg gaan afvallen. Heeft iemand goede tips waardoor mijn gewicht 20 kg kan gaan zakken. En ook al het vet in mijn buik,benen, armen,gezicht, boobies en bil weggaan?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik zit hier heel erg mee… Ben heel onzeker.

gewoon zo gezond mogelijk eten en veel sporten! En dan niet alleen cardio maar ook krachttraining. I feel u want ik moet er ook nog 20 kwijt :'D

Je kunt denk ik beter hulp vragen aan een diëtist, dan weet je zeker dat je het op een goede manier doet en in ieder geval niet doorslaat. 20 kg is best heel veel namelijk.

Wat valt onder krachttraining?

ehm gewichten maar ook gewoon spieroefeningen. De meeste kunnen met gewichten maar het kan ook prima zonder

Probeer het sowieso goed te doen. Push jezelf niet teveel en eet ook gewoon genoeg (wel gezond.) En 57 en 1.62 zou ik niet echt ‘‘aan de zware kant’’ noemen eigenlijk.

ben je al lid van een sportschool?

Dat was ik eerst he!! Dat was mijn oude gewicht.

Ja ben ik!

Ja dat snap ik, maar daar achteraan zeg je ‘‘wat ook al aan de zware kant is.’’
1.62 en 57 is misschien niet super skinny, maar dit is absoluut niet aan de zware kant.

Nah… Oke misschien gelijk maar nu wil ik tegen de 57 - 62 kg zitten.

Ik ben het eens met Polythylene. 20 kg is echt een hele hoop, praat eens met een dietiste!

Gezond eten en sporten, dat is de enige oplossing.

Waar je mee moet beginnen is analyseren wat je nu eet, dus als je niet zou opletten op wat je eet. Hoeveel is dat, hoeveel groentes en fruit krijg je binnen, hoeveel water krijg je binnen etc. Om dat ‘analyseren’ te doen gebruik ik graag een site/app die MyFitnessPal heet. Daar kun je producten invoeren en een soort eetdagboek bijhouden. Doe dat een dag of 3-4 (of langer als je kunt) en kijk wat je nu volgens die app te veel binnen krijgt of juist te weinig.

Probeer bij het avondeten een grotere portie groentes op te scheppen, indien vet vlees daar een kleinere portie van maar anders gewoon normaal en hou je aardappelen ook normaal tot klein. Eet je graag pasta? Zorg dat je groentes eet door je pasta.

Wat ook heel belangrijk is; is hou je aan je 3 maaltijden + 3 snacks. Sla nóóit een eetmoment over, dit helpt absoluut niet bij het afvallen. Je wil je lichaam juist bezig houden en een hoge verbranding houden, dat krijg je niet als je maar 2x per dag eet.

En het sporten, tsja, zoek iets wat je leuk vind en doe dat zo vaak mogelijk. Zorg natuurlijk wel dat je dat opbouwt, je kan niet ineens van 0 sport naar 7 dagen in de week keihard rennen/fitness ofzo want dan krijg je allerlei blessures.

Zelf ben ik 15 kilo afgevallen door bovenstaand te doen maar dan met een paar aanpassingen. Dat is niet de ‘standaard’ manier om af te vallen en er zijn veel mensen die dat tegen spreken, maar ik heb gegeten volgens het boek ‘de voedselzandloper’ met een aantal aanpassingen. Ik at bij 1 maaltijd nog wel graan, meestal bij de lunch of ontbijt.

Goede tips! hier kan ik ook wat mee!

Kijk even bij één van de afvaltopics op dit forum. Daar kunnen meiden je helpen met advies!