2 weken ongesteld

Hi,
Ik slik de pil en toen ik op vakantie zou gaan moest ik net ongesteld worden. Dus heb ik de pil doorgeslikt ivm zwemmen ( ik heb wel vaker de pil doorgeslikt, als het nodig was.) Maar een paar weken later, een week voor in ongesteld moest worden, kreeg ik al bloedingen. Ik dacht dat het wel weer weg zou gaan en slikte de pil gewoon verder door. Maar ik bleef ongesteld. En nu nog steeds. Dus ik ben nu al 2 weken ongesteld en ook best veel. Ik snap er niks van… Heeft iemand anders dit ook wel is gehad en is dit normaal? xx

Als ik jou was zou ik de dokter bellen.

ik ben 14 en ik slik de pil nu al zins 5 maanden geleden.
wat jij hebt heb ik nooit gehad.

ik zou naar de dokter gaan want dit is niet goed denk ik en vooral als je het nog nooit eerder hebt gehad.

wacht er niet lang mee, maak een afspraak bij de dokter want het kan mischieen iets ergs zijn.

-

Ik ben 6 maand lang elke dag ongesteld geweest, maar dat was zonder pil gebruik, toch maar even naar de dokter. Bij mij kwma er helaas niks uit :frowning_face: jaar later was ik 5 maand lang elke dag ongesteld. Zit nu wel aan de pil maar word er erg ziek van, dus dag pil, hallow elke dag ongesteldheid :frowning_face:

Succes meid !! laat je ons nog wel weten hoe het straks gaat ?

Ja dat is normaal. Komt omdat je pil hebt doorgeslikt. Waarschijnlijk is de pil dan te licht voor jou. Je menstruatie is dan sterker dan de pil om het simpel uit te leggen, dus je gaat bloeden. Je blijft nu een beetje bloeden tot je volgende menstruatie. Je moet even naar de dokter voor een zwaardere pil of je moet niet meer doorslikken.

Maar ze heeft al vaker doorgeslikt? Toen ging het wel goed neem ik aan. Dus dan heeft ze misschien niet persee een zwaardere pil nodig hoor. Maar ik zou gewoon maar naar de dokter gaan, dan kun je altijd het beste doen…

Heb ik ook wel eens gehad. Ben na 2 weken maar n paar dagen gestopt en daarna weer verdergegaan met slikken, toen ging het over. Is gewoon een doorbraakbloeding, wss niks ernstigs :slightly_smiling_face:

Is niet ernstig hoor, is doorbraakbloeding. Ik heb de pil vaker doorgeslikt en het nooit gehad, maar één keer ging het ‘fout’ als het ware en werd ik opeens ongesteld terwijl ik de pil slikte. Vervolgens ben ik dus vier weken ongesteld geweest. :grinning_face_with_smiling_eyes:
Tot ik mijn stopweek had gehad en weer normaal ging slikken. Lesje geleerd dus, pil doorslikken is niet zo’n goed idee, tenzij het echt niet anders kan.

Idd, een doorbraakbloeding. Als je dat hebt kan je het beste gewoon stoppen, want er is toch geen stoppen aan. Als je het vaak hebt met doorslikken kan je een zwaardere pil gaan gebruiken.

Ik slik mijn pil nu al een hele tijd en eerst had ik nooit problemen. Een half jaar geleden heb ik echter twee maanden overgeslagen en sindsdien heb ik bijna iedere maand last van een doorbraakbloeding, een week voor de stopweek. Aan een zwaardere pil gaan, of niet?

Ik heb dat ook een keer gehad. Ik had de pil doorgeslikt, zodat ik in die periode niet ongesteld zou zijn. In plaats daarvan was ik dus 2 weken ongesteld (of ja doorbraakbloedingen) toen.

Bij mij ging het met een lichte pil (microgynon 20) ook een half jaar goed. Maar toen opeens had ik ook wat jij hebt (zonder tussendoor gestopt te zijn trouwens). Ik zou gewoon even naar de huisarts gaan, een zwaardere pil heeft bij mij geholpen, dus als het al een half jaar zo aan de gang is, zou dat volgens mij wel een idee zijn :slightly_smiling_face:

Ik heb dat ook de eerste keer dat ik aan de pil zat gehad, als het niet minder wordt moet je ff je dokter bellen die kan je geruststellen :wink: