2 weken naar vader.. Hoe hou ik dat vol

Haaii

Ik ga morgen 2 weken naar mijn vader. Daar heb ik eigelijk HELEMAAL geen zin in.
Ik zal uitleggen waarom:

Mijn vader heeft een vriendin. Dat vind ik erg fijn voor hem anders zit hij vaak alleen. Alleen als ik daar ben… Wil ik eigelijk dat ze er niet is. Want door haar is mijn vader heel irritant geworden. Hij maakt nu stomme grapjes en ik mag niks.
Ik ben 12 maar word behandeld als een kind van 5. Ik mag nog niet alleen over de camping lopen enzoo.

Dus heeft iemand tips om die 2 weken vol te houden? Ik neem me mobiel mee!
Xxx Thnx

Kan je er niet met je vader over praten?

Inderdaad, praat erover met zowel je vaders als je moeder.
Ik weet niet hoe de relatie tussen je ouders is, maar het werkt bij mij altijd het beste als ik met beide praat. (Ik heb eigenlijk nooit problemen, maar toch)
Op de camping kun je Nederlandse jongens/meisjes ontmoeten en daar lol mee hebben!
Verder ja, van die puzzelboekjes/tijdschriften kopen? Dat vond ik vroeger altijd erg leuk om te doen.

Succes & veel plezier tho.

Veel buiten dingen doen of naar vriendinnen. Zo deed ik het altijd.

Inderdaad, praat erover.

Maar ik denk dat het ook een deel aan je zelf ligt, want je bent twaalf en dat is zo’n leeftijd waarop je denkt dat je al heel volwassen bent, maar het nog niet bent en je je aan alles van je ouders gaat ergeren.

Neem leuke tijdschriften mee (je kan misschien van die pakketjes kopen?), mp3, boeken, probeer nieuwe mensen te leren kennen, vraag aan je vader om dingen te gaan doen (zwemmen, dorp verkennen, …),…

Probeer eens met je vader te gaan praten. Ik denk dat je dan al een heel stuk verder komt. Daarnaast kan je gewoon leuke dingen gaan doen, zoals lezen, nieuwe spulletjes kopen, muziek luisteren en vrienden maken.

Praat er met je vader over. Je kan op de camping vrienden maken, lezen, muziek luisteren, zwemmen, zonnen en knutselen.

• praat met je vader er over .
  • neem een mp3 , of mobiel mee waar leuke muziek op staat.
    9* neem een schetsboek mee om misschien op te tekenen als je je verveelt (bv onder de muziek , wat voor emotie je er bij voelt! )
  • vraag aan je vader om leuke dingen te gaan doen op de camping . (zwemmen, zonnen en uit eten)
  • neem zowieso leuketijdschriften mee of iets te knutselen.
  • ga naar hetdichtbijzijnde plaatsje en leer het verkennen ga shoppen en maak foto’s.
  • als je dan toch eventjes mag rondlopen , leer meteen mensen kennen en spreek eventueel af om morgen / vanavond iets leuks te gaan doen!
  • als alles tegen zit , ga dan maar de hele dag op je mobiel op social media.
    (twitter , facebook , hyves etc.)

mijn tips & ook van de andere er een eetje bij.

Zo vervelend als vaders door een nieuwe vriendin/vrouw veranderen… Ik ken het.

Gewoon niet te veel thuis zijn, de straat op en nieuwe mensen ontmoeten of met vrienden afspreken

De beste manier om er iets aan te doen is het met je vader bespreken.

Je bent 12… Ik denk dat het normaal is dat je regels moet volgen. Maar ja, praten werkt!

Ik heb met mijn juf gepraat. Die heeft weer met mijn moeder gepraat. Ik heb zelf ook al is met mijn moeder gepraat. Maar ik durf op 1 of andere manier niet met mijn vader te praten…

@xpaaam Nou… mijn vader is heel erg voorzichtig vaak juist TEvoorzichtig en behandeld mij als een kind van, maar mijn moeder is alleen voorzichtig als het moet. daar mag ik gewoon alles van. Van mijn vader mag ik niet eens alleen naar de Emte die daar om de hoek staat.

@Kaboosh Ja oke dat is misschien ook wel een beetje zo. Maar het is toch neit normaal dat hij me behandeld als een kind van 5? Dat ik niks alleen mag doen? Want ik mag niet alleen over de camping lopen terwijl alle kinderen uit mijn klas al zins hun 7 of 8ste alleen lopen.

@xbeautyluvv * neem een schetsboek mee om misschien op te tekenen als je je verveelt (bv onder de muziek , wat voor emotie je er bij voelt! ) Goed idee! ik teken graag

* vraag aan je vader om leuke dingen te gaan doen op de camping . (zwemmen, zonnen en uit eten) Zwemmen doen we altijd wel. zonnen mag ik niet omdat hij denkt dat ik daar allergisch voor ben. Daarom ben ik nooit bruin en word ik gepest. en uiteten kan niet omdat mijn broertje noten en pinda allergie heeft…

* als je dan toch eventjes mag rondlopen , leer meteen mensen kennen en spreek eventueel af om morgen / vanavond iets leuks te gaan doen! Zou ik wel willen maar ik mag niet alleen lopen. Maar ik ga er wel wat proberen wat aan te doen.

* als alles tegen zit , ga dan maar de hele dag op je mobiel op social media.
(twitter , facebook , hyves etc.)
Hahaa ja ik hoop dat ik daar wifi heb. kan ik ook nog soms ff op Girlscene

@matchacha Tjaa… ook meegemaakt? Mocht je die vriendin/vrouw dan? Zo nee… wat heb je er aan gedaan?

@Glenwood Dat probeer ik altijd als ik 1x in de 2 weken bij hem ben. meestal ben ik bij mn beste vriendin.

Over 10 min ga ik weg. Iemand nog tips? Ik neem mobiel mee in de hoop dat ik daar wifi heb. dan kan ik nog op Girlscene komen

praten, hoe moeilijk het ook is…
Er zijn zo veel tips gegeven, ik hoop dat het toch nog een beetje leuk wordt voor je :slightly_smiling_face:

Gewoon met je vader praten ook al durf je het niet,gewoon doen !
Misschien begrijpt hij het wel en mag je wat meer.
Maar langs 1 kant begrijp ik je vader ook hoor.Hij wil dat er niets met je overkomt,dus zou gewoon praten,dat lost veel op. :slightly_smiling_face: