2 weken luisvrij maar toch jeuk

Ik heb in de herstvakantie luizen opgelopen bij mijn oppaskindjes, en ben nu ongeveer 2 weken luisvrij. Maar heb nu toch weer jeuk. Zegt dit dat ik weer luizen heb, zijn het de wondjes die genezen of is dit normaal? Weet iemand tips? Ik heb het internet al afgezocht maar kon geen nuttige informatie hierover vinden :flushed:

Heeft iemand ervaringen met luizen en de jeuk terwijl je toch luisvrij bent
x

Enige wat ik weet is -vanuit dieren dan- is dat het wondjes zouden kunnen zijn die aan het herstellen zijn. Of het zit tussen je oren. Ik moest vorig jaar naar presentaties over parasieten houden de kriebels stonden op iedereens lijf :stuck_out_tongue:

Eventueel zou je omgevingsspray kunnen gebruiken. Eerst goed stofzuigen bank en alles ook meenemen, dan sprayen en dan minimaal 3 dagen niet zuigen!!!

Als je je haar laat controleren of goed doorkamt met een luizenkam kom je er snel genoeg achter of je nog luizen hebt en dat je daardoor jeuk hebt. Maar jeuk kan ook zeker tussen je oren zitten.

Kan ook best dat je jeuk krijgt doordat je eraan denkt. Als ik op mijn werk mensen aan de balie krijg die producten voor luizen kopen, krijg ik ook meteen jeuk

Gewoon weer controleren, wit vel papier onder je haar en dan kammen. Als je weer neten in je haar ziet of luizen op het papier moet je weer beginnen met je haren wassen. (Je hoeft nu niet meer alles uit te wassen en in de diepvriezer te leggen.)
Of je wast alleen de sloop van je hoofdkussen uit en laat je kussen even luchten maar is niet echt nodig dacht ik.

En verder niet te veel aan denken, want ik krijg er nu ook spontaan jeuk van haha :slightly_smiling_face:

Alles wassen en ontsmetten schijnt sowieso achterhaalt te zijn, men dacht vroeger dat dat nodig was. Kammen en wassen is genoeg.

Je kan ook gewoon als je twijfelt ij de Kruidvat een preventieve shampoo kopen! Die hoef je echt niet elke dag te gebruiken of zo maar als je denkt dat ze terug zijn kan je die best gebruiken.

ik zou sowieso nog gewoon controleren, het kan maar zo zijn dat je er een paar over het hoofd hebt gezien

Ik had ook jeuk laatst en ik dacht ‘oh het zit vast tussen m’n oren’ maar nee hoor, ik heb weer luizen :l dus ik zou maar gewoon controleren! zoveel haat aan die kakbeestjes arghhhhh