2 vragen: omkeerpennen&rooster.

Hoihoi, ik vond het een beetje onzin om 2 topics te gaan maken, dus stop ik de vragen maar in eentje. (;

Vraag1: Mijn omkeerpennen zitten helemaal onder het inkt, dat zilveren stukje, dat nu dus helemaal zwart is, zegmaar. :stuck_out_tongue: Weet iemand hoe ik dat er vanaf kan krijgen, of moet ik gewoon nieuwe kopen?

Vraag2: Na de vakantie ga ik naar de 2e, en ik kan nu al m’n rooster zien, maar hij ziet er heel vaag uit, bijv: 11 22 3 44 55 6 77. dat zijn dan zegmaar de lesuren, maar dan 2 vakken bij een lesuur. Ik weet niet of ik het duidelijk uit heb gelegd, anders probeer ik het wel anders als jullie het niet snappen. (:
Maar zou iemand mij dit even kunnen uitleggen?
Ja, ik kan wel wachten tot de eerste schooldag, maar ik wil gewoon heel graag weten hoe dit zit. :stuck_out_tongue:

xxx

Ik heb op allebei de vragen een wedervraag.
1: Wat is een omkeerpen?
2: Wat bedoel je met 11 22 3 44 55 6 7?

De omkeerpen kan volgensmij schoongemaakt met terpetine (maar dat kan ook gewoon met water), en je rooster weet ik niet precies hoe dat zit. Bekijk je dan je rooster per klas of per leerling? (rooster van jezelf dus) Want als het per klas is, en er staan 2 verschillende vakken, dan denk ik dat dit betekent dat je naar het vak moet gaan wat in je vakkenpakket zit, weet niet zeker though…

Je hebt waarschijnlijk allemaal dubbeluren,
dus 2 vakken in 1 uur, waarvan je er maar 1 kan doen (:
Hadden wij eerder in ieder geval wel heel vaak

x

aha, en hoe zit dat dan met die dubbeluren? moet je die zelf uitkiezen ofzo?

Inktwisser? Terpentine lukt misschien ook wel maar op school gebruiken we vaak inktwissers, ze stinken wel hoor.

http://www.pilotpen-shop.nl/images/vullpennen/Inktwisser-V-Pen-1133_3.jpg

Het is gelukt met terpetine. :slightly_smiling_face:

dubbeluren? nooit van gehoord. ja, in de bovenbouw, met clusters, bijvoorbeeld; H4a heeft nederlands en H4b heeft engels ofzo, maar niet met kiezen. lijkt me ook niet slim. als je dan moet kiezen tussen tekenen en wiskunde ofzo gaat bijna iedereen steeds tekenen en nooit naar wiskunde. ook wel makkelijk met spijbelen. leraar A denkt dat je bij vak B bent en andersom, dus niemand melt je absent.
dit lijkt me dus nogal onlogisch, maar geen idee wat ze ermee bedoelen.

volgens mij kun je beter wachten tot je eerste schooldag want dat is op elke school anders met die uren. bij mij was het in de tweede zo: we konden kiezen tussen tekenen, drama, dans, handvaardigheid en muziek. Aan het einde van de eerste moesten we twee van deze vakken kiezen voor de tweede. de mensen die drama hadden konden geen dans kiezen en de mensen die tekenen hadden konden geen handvaardigheid kiezen. Dans en drama werden dan bijvoorbeeld tegelijk gegeven omdat niemand dat allebei had. Op het rooster stond er dan bijvoorbeeld bij het eerste uur twee vakken, dans en drama maar die had je dan niet allebei. Je moest alleen naar het vak gaan dat jij had. Maar dat is op mijn school dus dat wil niet zeggen dat het op jouw school ook zo werkt, dus is zou het gewoon even afwachten.