2 vragen borsten/bikinilijn

Oke ik heb 2 vragen waar ik best wel mee zit. Dus ik dacht ik plaats ze even hier, geen kutopmerkingen aub.

1. Gaat de jeuk ‘down under’ weg of wordt het minder, naarmate je je vaker daar scheert? Want ik heb het nu 2x gedaan en het jeukt als de ziekte. En kan je je te vaak scheren daar? Kan het bijv. kwaad als je het om de dag doet?

2. Ik lees best vaak dat een meisje zegt dat haar borsten in een korte tijd opeens een aantal maten zijn gegroeid. Een soort groeispurt zegmaar xD. Gebeurd dit bij veel meisjes? En rond welke leeftijd? Ik weet dat dat bij iedereen verschillend is, maar je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen of jij dat ook had en hoe oud je was.

Oke bedankt als je dit wilt beantwoorden xD.

Ik scheer me regelmatig ‘down under’ en ik heb altijd last van jeuk…
Ben bang dat het niet over gaat… :cry:

1. als je je vaak scheert jeukt het niet omdat de haartjes niet de kans krijgen om terug te komen. en je kan je volgens mij wel elke dag scheren als je dat zou willen.

2. geen idee, ik denk dat dat verschilt per persoon. ik had het iig niet :frowning_face: :stuck_out_tongue:

^ Hmm…ik heb me bijvoorbeeld vanmorgen geschoren. En het jeukt nu al :S Ik krijg ook nooit echt alles weg, vandaar.

En ik hoop niet dat het altijd blijft jeuken want dan wordt ik een behaarde feminist :zipper_mouth_face:

Ik scheer het ongeveer om de week, maar als je over bultjes heen scheert kan het gaan ontsteken. Dus ik zou het zeker niet elke dag doen! Voor de bultjes gebruik ik zinkzalf van Zwitsal. Dat is eigenlijk voor huidirritatie bij baby’s, maar helpt daar ook heel goed voor! Ik heb nu in ieder geval geen jeuk meer! dus wel een aanrader:)
En voor dat groeien van de borsten, ik heb nog geen groeispurt gehad. Dus geen idee.

misschien heb ik gewoon mazzel dat ik er niet zo’n last van heb. Ik had ooit gehoord dat het minder werd als je het bijhield zeg maar. Maar dat is dus onzin :slightly_smiling_face:

Het wordt wel minder, of je went tenminste wel een beetje aan de jeuk. Bij mij is het de ene keer minder als de andere keer.
En zo’n groeispurt van borsten kan, ik heb het zelf niet gehad… Ik denk ook niet dat veel meisjes dit hebben :wink:

Hmm…doorbijten dus xD.
Ik heb wel eens gehoord dat borsten tot je 21e doorgroeien. Maar ik heb al best lang dezelfde maat, wat totaal niet in verhouding is met de rest van mijn lichaam, en ik zie het eigenlijk niet gebeuren dat ze nog gaan groeien.

Het groeit nog steeds hoor, soms sta je gewoon stil.
Heb ik zelf ook gehad; op m’n 12e tot mn 14e begonnen ze te groeien tot B.
Op m’n 16 ineens een cup C. Nu ben k 18 jaar en worden ze nog iets groter.
En ook later (waarschijnlijk ook omdat je dikker wordt) na je 21ste groeien ze nog wel hoor!

Oh oke…dit geeft me toch stiekem wel weer hoop. Dan sta ik nu gewoon even stil denk ik.

1. Denk het wel ja, ik heb er nu iig niet echt last meer van.

2. Ik denk dat ik ong op mn 14e naar 15e naar een cup c ging, en daarna heb ik nog een klein groeispurtje gehad toen ik aan de pil ging, toen ging ik in 2 maanden fso naar een d

1. Ik doe het nu 4 jaar denk ik? En heb nergens meer last van, als je met een nieuw mesje scheert, scheerschuim gebruikt (en doet wat op de bus staat, soms moet je het nat maken soms juist niet!) en niet meer dan 1 keer over dezelfde plek heengaat zou het in principe niet moeten jeuken… Gewoon een beetje oefenen denk ik :slightly_smiling_face:

2. Bij mij groeiden ze de eerste 2 jaar echt bijna niet, en toen kreeg ik een groeispurt van B naar een kleine C en toen ik aan de pil ging kreeg ik in een half jaar een D… Ik ben nu 16 en een jaar aan de pil.

^ Ik scheer dus gewoon met zo’n mesje waar zegmaar zeep omheen zit. En ik krijg het soms niet weg als ik maar 1x over de plek heenga. Maar ik heb het idee dat het gewoon jeukt vanwege de stoppeltjes zegmaar.

En ik was eigenlijk nog niet van plan aan de pil te gaan…al lees ik dat je borsten ervan groeien xD

Ik denk het wel. Ik heb nooit echt jeuk eigenlijk, als je goede scheerschuim gebruikt krijg je als goed is ook geen bultjes.

Bij mij zijn ze wel rond mijn 15e/16e ineens gaan groeien, wat sneller als normaal. Ben toen in een jaar ongeveer van A/B naar C/D gegaan.

Ik heb die ook, ik had 1x zonder scheerspul gedan en ook vette jeuk.
Ik heb van dat gel van boursois ofso :stuck_out_tongue: ? Die vind ik persoonlijk heel fijn en veel fijner als je down under scheert dan scheerschuim.
Voor mijn benen gebruik ik dan wel weer scheerschuim, maar die van boursois is een soort gel wat schuim wordt, ik vind die heel fijn voor oksels en ‘down under’.

HOop dat je hier miss wat aan hebt:P

Ja dankje :slightly_smiling_face: Waar is die te koop?

omhoog.

1. Het kan geen kwaad als je het vaak scheert, ik weet niet echt iets over jeuk, ik heb zelf nooit echt last van jeuk.
  2. Ik heb niet echt een groeispeurt gehad, en begon in groep 7 en het eindigde in de 2/3e klas ofzo.

Oeh lucky you, die jeuk is echt irritant.

1. Bij mij jeukte het in het begin ook heel erg, nou heb ik daar geen last meer van. En je kunt gerust om de dag scheren, doe ik ook. Elke dag kan ook als je dat wilt.

2. Heb het niet gehad. Hoop ook niet dat het nog gebeurd, want ik vind ze echt prima zo.