2 vraagjes over fimo

Nou ben ik redelijk handig in fimo, maar van die kleine details verpesten soms toch mijn werkjes… dus vandaar even de volgende 2 vraagjes:

1. Als jullie een sleutelhanger maken van jullie fimocreatie, wat gebruiken jullie dan als haakje en hoe zorgen jullie dat het er goed in blijft zitten na het bakken (dus ana je sleutelbos bijv.)
  2. Welke verf gebruiken jullie als jullie bijv. oogjes willen verfen. Wann ik het verf en het in de lak doe, ook al is de verf droog, dan loopt de verf alsnog uit = verpest werkje… dus volgens mij gebruik ik de verkeerd:P. met bep. stiften lukt t weer wel goed, maar ben benieuwd naar welke verf dus handig is.

Graag jullie tips(A)

ik fimo niet,
maar ik weet dat je die haakjes maakt van kettelstaafjes,
die koop je bij de xenos of een handwerk winkel,
deze steek je erin voor het bakken,
en dan kun je er later een ringetje ofzo aan hangen.

Ja volgens mij is dat exact wat ik gebruik!!! maar moet je die dan buigen ofzo? want als je ze er zo recht insteekt, kun je ze na het bakken er gewoon weer recht uittrekken (best makkelijk)

kettelstift… na het bakken een oogje er aan maken… aan de kant die uitsteekt

verf?:face_with_raised_eyebrow:!!! ik gebruik geen verf maar speciale stiften

Die kettelstaafjes buig ik op het eind om (zodat je een haakje krijgt) dan gaat het er minder makkelijk af :wink: Ik verf het soms op het laatst met acryl. Blijft goed zitten (:

eehm ik vind het wel een beetje zonde om een topic aan te maken over dit terwijl je het ook gewoon in het algemeene fimo topic.

Ja maar je weet nu toch dat de mensen hier scheit hebben aan de zoekfunctie en gewoon eigenlijk best dom zijn omdat ze dit niet zelf kunnen bedenken…

Ik vraag me echt af hoe het zou zijn over 5 jaar dan kunnen meiden van deze leeftijd zeker helemaal niks meer zelf bedenken…

Haha yup, de ontwikkeling van de mens gaat duidelijk de verkeerde kant uit… het is toch wat :slightly_smiling_face:

Algemeen topic mischien?

Uuhm het ging over jou hoor, xD

algemeen topic