2 Studenten overleden in Geneve

Vrijdag 23 April zijn er 2 studenten overleden in Geneve, Zwitserland. Om 21:00 toen er kamercontrole werd gehouden (ze zaten op een internationale school waar je dus op de school zelf op kamers zit) konden ze de twee studenten niet vinden, het gaat om een 18 jarig Amerikaans meisje en een 17 jarige Marokkaanse jongen. De volgende dag bleek dat ze veel alcohol op hadden en naar een berg waren gegaan om vervolgens seks te hebben, waarna ze er vervolgens eerst 300 meter af waren gerold en vervolgens nog 150 meter naar beneden waren gevallen.

Mijn beste vriendin vertelde mij dit, omdat haar nicht daar op school zit en goede vriendinnen was met het meisje, toen ik dit hoorde dacht ik dat ze een grap maakte, maar toen ik het op ging zoeken op internet omdat ik toch zo mijn twijfels had omdat mijn beste vriendin niet zomaar zulke dingen zou roepen, bleek het echt gebeurd te zijn.

Niet aan denken gewoon, om op zo’n leeftijd op zo’n manier te overlijden, wat vinden jullie hiervan? Had de school ze beter in de gaten moeten houden of is het gewoon echt hun eigen schuld?

Klik hier voor het artikel: http://www.swissinfo.ch/e…om_cliff.html?cid=8748878

Eigen schuld. Beetje hard om te zeggen maar het is wel zo.
Die school kan zijn leerlingen moeilijk de hele dag non-stop in de gaten houden.

Raar verhaal. Ik denk niet dat de school dit had kunnen voorkomen…

eigen schuld

Ongelukken gebeuren…

vaag… idd eigen schuld xD haloooo ze zijn (bijna) volwassen, dan zijn ze toch wel snugger genoeg om niet teveel te drinken… >_> en ook al hebben ze gedronken… hoe halen ze het in hun hoofd om de berg op te klimmen?:face_with_raised_eyebrow:?

& ze hadden oud en wijs genoeg moeten zijn.

Nou ik weet natuurlijk niet hoe streng ze daar zijn op school, maar ik hoorde dat je pas alleen weg mag als je 18 bent (op een paar sites staan dat ze 19 zijn) maar ik bedoel, op mijn zomerkamp zijn ze zelfs heel erg streng met het in de gaten houden van ons, zelfs bij 19/20 jarigen! Als je ook maar probeerd weg te rennen, hebben ze je al in de gaten, het lijkt me echt niet dat NIEMAND ze heeft zien weglopen of iets, en anders vind ik het er gewoon niet goed beveiligd.

Best lullige opmerkingen hier, alsof jullie nooit dronken zijn. We hebben hier inderdaad geen bergen, dus zoiets zal hier niet snel voorkomen, maar stel je wilt gewoon met z’n tweetjes even weg, naar een romantisch plekje of weet ik het, en je bent zo dronken als hell, dan denk je er niet bij na.

Maar dan nog is het hun eigen schuld vind ik.
School kan ze inderdaad niet non-stop in de gaten houden, zijn inderdaad oud & wijs genoeg.
Hoe streng die school ook is, hun zijn hier niet verantwoordelijk voor vind ik.

Het is ook niet echt 100% hun eigen schuld, ze hadden toch ook niet kunnen denken dat ze van die berg zouden vallen…
Zowel de school als zijzelf zijn schuldig. Puur juridisch gezien is de school trouwens volledig schuldig… Ze had beter toezicht moeten uitoefenen omdat ze nu eenmaal de verantwoordelijkheid had.

Ja dit inderdaad, tuurlijk is het deels hun eigen schuld om uberhaupt weg te willen lopen en alcohol te gaan drinken. Maar toch had de school ze echt veel beter in de gaten moeten houden, en de meesten hier kunnen wel lekker stom zeggen ‘eigen schuld, zoiets gebeurd nou eenmaal’ maar de school hoeft echt niet streng te zijn om ze gewoon wat beter in de gaten te houden hoor, misschien dat het voor jullie als een hel klinkt, maar het is altijd wel fijn om gewoon extra beveiliging te hebben.

Nee, ik ben nog nooit dronken geweest. (ben ook nog maar 14 maar toch)
Ja, maar bij het ‘ze zijn dronken dus daar denk je dan niet bij na’-gedeelte is het al fout. Ze hebben namelijk zelf te veel gedronken en niet de school. Die had daar natuurlijk wel op moeten controleren maar toch is het deels hun eigen schuld.
Ik vind dit trouwens wel heel erg voor de nabestaanden etc.
Dat je niet denkt wtf wat een harteloos mens

Zo, ‘rollebollen’ heeft voor mij nu een heel nieuwe betekenis.

x’D

droogheid lachwekkende reactie xD

Ik voel me echt zo’n psychopaat wanneer ik het zeg;
maar ik ben echt benieuwd hoe het voelt om dood te gaan. (A)
Gewoon wanneer je een ongeluk krijgt ofzo. van; wat DENK je op dat moment, wat VOEL je op dat moment.
en wat voel je na afloop. Of je echt weet van; ik ga nu dood. ofzo. (A)

niet dat ik van plan ben het uit te proberen, hehe. :stuck_out_tongue:

eigen schuld, de school kan mensen niet behoeden voor zulke roekeloze acties,
dat is je eigen verantwoordelijkheid en als je die niet neemt gebeuren er soms
inderdaad verschrikkelijke ongelukken

meid je bent niet de enige… kvraag me ook af wat er gebeurd als je dood bent, ik kan me echt niet voorstellen dat er dan niks is O_o en ik geloof ook niet in geesten xD

heeft niets met eigen verantwoordelijkheid te maken, als je al internationale school met leerlingen van over heel de wereld waar hun families dus op een ander continent zitten, mag je als school toch wel extra veiligheidsregels opstellen, zeker voor minderjarigen om ze gewoon goed in de gaten te houden. misschien heel kinderachtig, maar op mijn kamp, moest ik zelfs altijd aan iemand vragen (ik ben 17) of een begeleider met me mee kon naar de supermarkt omdat ik niet alleen mocht, misschien dat je het nergens op vind slaan, ‘wat kan er nou gebeuren in zo’n klein stukje’ maar als er wat gebeurd, zijn hun daar verantwoordelijk voor, dus ja ik vind het toch die school hun schuld.