2 Stellingen --> tegenargumenten

Ik heb morgen een nederlands disscusie, maar ik kom niet helemaal uit deze stellingen. Ik weet voldoende voor-argumenten, maar nu blijkt het dus dat ik tegen moet zijn. Dus hierbij wil ik vragen of jullie nog tegenargumenten weten bij deze stellingen:

1. Iedere vrouw mag eicellen laten invriezen, ook als de vrouw geen medische indicaties heeft.
  2. Abortus om sociale redenen moet worden toegestaan.

Alvast bedankt!

Ohja, sorry voor het late avonduur, maar heb dus morgen eind van de middag de discussie, en ik kan niet op goeie tegenargumenten komen.

1. Iedere vrouw mag eicellen laten invriezen, ook als de vrouw geen medische indicaties heeft.
    Moeten ze zelf weten, maar vrouwen met medische problemen zouden voorrang moeten krijgen.
  2. Abortus om sociale redenen moet worden toegestaan.
    Ja ben ik het mee eens. Ik vindt dat Abortus met alle redenen moet toegestaan worden. Wat het ook is. Het kind moet ook een goeie toekomst hebben.
  1. Abortus om sociale redenen TEGENARGUMENT
    het abortusgetal zal oplopen als het ook om sociale redenen wordt toegestaan. Het zal leiden tot onzorgvuldig anticonceptie gebruik, omdat mensen anders maar abortus plegen.
    Abortus wordt dan gezien als iets simpels en het wordt niet meer gezien als een heftige medische ingreep (met alle psygische gevolgen van dien).

Zijn er iets meer dan 1, maar kijk maar wat je eraan hebt :slightly_smiling_face:

Dankjulliewel, ik heb er zeker nog wat aan gehad, want ik heb er een 8 voor gekregen! :grinning: