2 pillen op een dag

Ik ben niet zo heel handig geweest.
Aan het begin van mijn pilstrip begon ik op donderdag met slikken.
Nu was het gister woensdag en heb ik zeg maar de laatste pil van de pilstrip genomen ipv de pil van de andere woensdag.
nu keek ik net op mijn pilstrip, en zag dus bij donderdag nog een pil zitten, die heb ik dus genomen, maar vanmorgen heb ik ook al een pil geslikt.

samengevat:
ik heb woensdag de pil van de verkeerde woensdag ingenomen.
Ik heb vanmorgen om 7 uur een pil genomen en net om 11 uur weer.
Dus 2 pillen op een dag vandaag.
Wat moet ik nu doen? want ik kom nu aan het eind een pil te kort.
Ik heb geen reservestrip… dus moet ik dan gewoon mijn stopweek overslaan of maak het niet uit als je een dag eerder begint met je stopweek.

als er iets niet duidelijk is vraag het dan even

alvast bedankt

xxxx

huh… van de verkeerde woensdag?
ik snap er niet veel van…
maar volgens mij maakt het niet uit als je een dagje eerder begint met je stopweek hoor…

Ja ik zit in mn 3e week en er zaten nog 2 pillen in van woensdag. die van de woensdag die ik moest nemen, en de laatste woensdag ook gelijk de laatste pil van de strip die had ik dus genomen

En die andere woensdag zit er nog in?
Het maakt niks uit als de pil van ‘een andere’ dag neemt.
Er zit (in de meeste pillen) dezelfde hoeveelheid. En de pil
van donderdag was de pil van vandaag gewoon?
Het maakt ook niet uit als je twee pillen op een dag neemt,
al is de kans dat de pil betrouwbaar is wel afgenomen natuurlijk.

Is dat wat je bedoelde? Het is inderdaad allemaal een beetje vaag
en vrij onduidelijk weergeven.

Maar nu heb je wel een pil tekort? Volgens mij kun je niet zomaar je stopweek een dag eerder inzetten.

ja sorry duidelijker lukte ff niet
maar die van de andere woensdag zit er niet meer in die heb ik vanmorgen genomen.
en net rond 11 uur dus die van donderdag die van vandaag dus.

Dus ik kom een pil tekort, kan ik dan gewoon met mijn stopweek beginnen of moet k doorslikken

ja ik heb een pil tekort ja…

Volgens mij kun je dan wel gewoon doorslikken, maar de stopweek een dag eerder inzetten niet.

Hmm, ik zou gewoon je stopweek houden want anders ben je helemaal ontregelt. Waarom had je die van woensdag genomen dan? Per ongeluk? want dan had je ook gewoon die van donderdag kunnen laten zitten en die op die woensdag slikken.
Verder moet je er rekening mee houden dat de pil deze maand en volgende maand niet meer erg betrouwbaar is dus.

Welke pil heb jij dan? Zo één waarbij de dosis hormonen verschilt?

Nee gewoon een fase pil, allemaal dezelfde. Enn ik had perongeluk die van woensdag genomen ja.

Oke even kijken… Je kan gewoon slikken tot je stopweek, want je kan ook je stopweek verkorten dus waarom niet verlengen? Ik zou 't nog even navragen of in de bijsluiter kijken, maar volgens mij kan dat gewoon.
En dat je 2 x hebt geslikt zou ik ook maar even informeren want volgens mij is dta niet oke…

bel ff je apotheker op of ga erheen dan weet je t zeker.

In mijn bijsluiter staat niet echt iets specifieks over 2 pillen op 1 dag, er staat alleen dat er erg veel bijwerkingen kunnen optreden, Maar wat voor pil heb jij? De naam?
x

stediril 30 dacht ik!

[i]De stopweek mag je eerder inlaten zetten. In de bijsluiter raden ze het alleen af als je doorslikt ( een latere stopweek dus ). Ik denk dat het geen kwaad kan. Dus ik zou het houden zoals het nu is. Vraag het anders aan je moeder, bel even naar de apotheker of huisarts, die weet er meer van dan wij.

Oja; mocht je een vriend hebben? Geen seks hebben tot je zeker weet dat je weer goed zit met de pil! Anders gewoon condoom. Maar dat weet je zelf wel denk ik.[/i]

Net zoals vele anderen kon je ik verhaal niet volgen. Je zit in de 3e week en je hebt gisteren per ongeluk 2keer de pil geslikt? Dus de pil van zowel gisteren als de pil die voor vandaag bestemt was? In principe is het niet erg als de stopweek 1dag eerder wordt ingezet. Zelf weet ik niet of het nu minder betrouwbaar is of niet, ga daarvoor even langs de apotheker. En anders moet in ieder geval 2/3 weken weer trouw slikken (en het voor de zekerheid veilig doen, met condoom bijv.)

Het kan niet super veel kwaad als je je stopweek een dag eerder inlast.
Soms slik ik de pil door, dus 2 maanden achter elkaar. Maar dan heb ik in de 4e week van de 4e strip (dus de stopweek) bijv. iets belangrijks en dan wil ik niet ongesteld zijn, dan stop ik gewoon in de 2e week en ben ik ongesteld. (Dus dan slik ik 6 weken de pil en dan een stopweek en dan weer gewoon slikken zoals normaal) heb dit bij de huisarts nagevraagd en die zei dat het niet kwaad kan zolang je het maar niet elke maand doet. Dus het lijkt me als je een dag eerder aan je stopweek begint dat het ook geen kwaad kan.