2 persoonsbed, hoe haal ik mijn ouders over?!

Ik vraag al een lange tijd om een 2 persoonsbed, maar m’n moeder zegt er altijd ‘nee’ op. Een duidelijke reden geeft ze niet. Altijd weer dezelfde smoes 'je kamer is ingericht met 1 soort meubilair en daar past een tweepersoonsbed niet bij. Mijn vader wil zich er niet mee bemoeien. Hoe krijg ik mijn ouders zover om een twee persoonsbed te mogen? Al mijn vrienden hebben er ook een en het is gewoon echt chill, zoveel ruimte. Ik heb het geld al gespaard en ik heb genoeg ruimte in mijn kamer… Please help :frowning_face: :frowning_face:

Je hebt ook al gezegd dat je alles zelf regelt/betaalt?

Die ‘smoes’ lijkt me een vrij duidelijke reden hoor.

Als je moeder betaalt heeft voor de meuibilair e.d. snap ik dat ze niet wil dat je dat nu gaat veranderen. Wacht maar tot je op kamers zit, kan je daar mooi je kamer volproppen met een twee persoonsbed.

Hoe oud ben je?

Ik ben 15

Heb je geen zusjes ofzo naar wie jouw bed kan? Ik snap dat ze het zonde vinden van een goed bed maar als je het toch zelf betaald + de ruimte ervoor hebt snap ik het probleem niet zo.

Ik begrijp niet wat je als 15jarige met 2 persoonsbed moet. Je hebt ongetwijfeld lang gespaard daarvoor. Ik gok dat je ouders het ook wel zonde van je geld vinden, je hebt het namelijk totaal niet nodig en je kan wel leukere/nuttigere dingen van dat geld doen.

Jaa ze weet al dat ik het geld bij elkaar gespaard heb en dat ik er al eentje gevonden heb die niet al te duur is op een betrouwbare site

Mag je sowieso geen nieuw bed?
Bij de Ikea hebben ze namelijk een heel leuk eenpersoons bed. en er zitten ook opberglades onder dat bed waar je spullen in kan stoppen (erg handig!). En het leuke aan dat bed is dat je hem dus uit kunt schuiven!
en dan heb je dus een tweepersoonsbed!

Waarom denkt iedereen altijd dat de wereld half vergaat als je ouders nee zeggen? Zij zorgen voor je, je leeft in hun huis en hebt gewoon te luisteren. Ook al zou je het zelf betalen, je oude bed moet naar beneden, je nieuwe naar boven, en als je huidige bed goed is is het onzin een nieuwe te kopen, je kunt dat geld beter sparen voor als je op jezelf gaat. Ik heb tot mn 23e een 1-persoonsbed gehad, en ik heb er niks ernstigs aan overgehouden dus het zal met jou vast ook wel goed komen, als je gewoon de keuzes van je ouders waardeert en respcteert.

Ik heb wel een zusje, van 10. Zelfs die heeft al een groter bed dan ik, dus die zou dit bed niet willen denk ik. Verder weet ik op dit moment niemand naar wie dit bed zou kunnen

Je hebt ook het geld voor een matras en donsdeken? Want ik was verschoten hoeveel zoiets kost.

Uhm als je het echt wilt zou ik proberen een afspraak te regelen. Bijvoorbeeld als ik een goed rapport heb mag ik dan een tweepersoonsbed? Als ze dan nog steeds nee zegt zou ik persoonlijk gewoon het bed zelf op mijn kamer plaatsen als ze er niet is.

Dit inderdaad. Al die achterlijke “hoe haal ik mijn ouders over”-topics de laatste tijd :’)

Misschien denken ze wel van heeee onze meid is al 15, zometeen krijg ze een vriendje en dan weten we wel waar die de nacht door brengt :’)

Matras, lattenbodem en ledikant zit er al bij inbegrepen

Twijfelaartje proberen?

Ja daar erger ik me dus ook aan. Tuurlijk heb ik mijn ouders ook wel eens gevraagd om iets wat niet mocht, maar zodra het duidelijk was dat het niet ging gebeuren was het gewoon klaar. Tegenwoordig lijkt het alsof ouders slecht zijn als iets niet mag en heel girlscene moet helpen bedenken hoe het toch kan. Kom op zeg, ga dan op jezelf wonen, kun je alles zelf beslissen.

Dan moet je nog steeds een dekbed, bed overtrekken, mss extra kussenslopen, van die hoezen om je matras… Misschien zit je moeder er helemaal niet op te wachten dat al die een-persoons dingen opeens onbruikbaar worden.

Ik raak bij dit bed met m’n voeten en mijn hoofd de twee kanten van mijn bed. Ook beweeg ik vaak in mijn slaap waardoor ik er vaak uitval omdat ik gewoon weinig ruimte heb