2 persoons bed struggle

Hey!
Ik zit een beetje met een struggle. Ik wil heel graag een 2 persoons bed. Ik heb dus een 1 persoons bed maar daar heb ik een topping bij, en als ik een 2 persoons bed krijg, dan kan die topping maar op 1 kant van het bed wat ervoor zorgt dat je ongelijk ligt. Een topping erbij kopen vind ik best wel duur omdat ik dat allemaal zelf moet betalen. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing zodat ik mét topping normaal op een 2 persoons bed kan liggen?
X

PS: nog even een vraagje: weet iemand een site waar ze hele goedkope kussenhoezen verkopen voor kussens voor op je bed? De vullingen heb ik al goedkoop gevonden (1.50 euro per stuk - Ikea) maar de hoezen vind ik daar vrij duur als je een stuk of 10 kussens wil…
Alvast bedankt!

Ik heb geen idee, maar ik had mijn bed op een site genaamd bed4less ofzo besteld jaren terug toen ik 15 was ofzo. Is niet duur daar! Bij mij zat er zelfs een matras bij en was maar 400 ofzo alles bij elkaar. Ik weet niet wat er nu allemaal opstaat, maar anders kan je ook gaan voor een boxspring, die hebben sws geen lattenbodem nodig en het matras zit er ook bij.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je uit te geven hebt, en of 400 veel voor je is op het moment. Maar het is het in ieder geval waard om even op te kijken.

Bedankt voor de tip, maar ik heb al een bed in mijn hoofd welke ik wil gaan kopen (dit bed krijg ik trouwens van mijn ouders, maar zij vinden het onnodig om er nog een topping bij te kopen en daarom moet ik die zelf betalen). Wij hebben thuis nog 2 matrassen die in dat bed passen dus ik zit echt alleen met het probleem dat ik op een klein hoogteverschil lig met de topping op mijn bed (boxpring vind ik zelf niet echt nodig en is best duur. Die koop ik wel als ik later op mezelf woon ofzo haha) Maarja, de topping weglaten vind ik nogal wat, het ligt zo lekker :bowing_man:

Ik zou even kijken bij ikea, daar is het redelijk betaalbaar. En geen topping is niet zo heel erg toch? Als je gewoon een lekker matras heb is het helemaal niet erg

De topping heb ik nog niet eens een jaar dus vind het eigenlijk wel zonde om die weg te doen, of naja, hem niet meer te gebruiken.
Ik heb ook overwogen om te sparen voor nog een topping, maar die ik nu heb is 90 cm breed, en in mijn nieuwe bed zitten 2 matrassen van 80 cm…

Als je matras hoog genoeg is hoef je geen topper? of als je een tweepersoonsmatras neemt.

Een topper is een soort van matras maar dan veel dunner en zachter. Deze leg je op je gewone matras omdat het lekkerder ligt. Maarja die ik heb is 90 cm breed, en de breedte van mijn bed die ik krijg is 160 cm…

Ja je kan er vrij weinig aan doen, als je m aan 1 kant legt en daarop gaat liggen kan je net zo goed bij een 1 persoons bed blijven. Je kan m ook verkopen en dat geld weer bij een nieuwe leggen. Een topper kost zo’n 70/80 euro, dus als je echt niet zonder wilt zou ik dat doen

Huh die snap ik niet. Als ik hem verkoop en van dat geld een nieuwe koop, wat heeft dat dan voor zin?

Nou die je nu hebt past niet op je nieuwe bed, dus dan verkoop je die toch en koop je een grotere van dat geld

Aah op die manier. Nu je het zegt… is nog niet zo gek nee. Ik denk alleen wel dat een 2 persoons topping duurder is maargoed dat is ook logisch. Ik zal eens op internet kijken, bedankt voor de tip!

Dan hoef je wel veel minder bij te leggen dus dan heb je een tweepersoonstopping voor het geld van een eenpersoons.
Want aan een eenpersoonstopping heb je ook niks, dan ga je of aan 1 kant liggen of het is superslecht voor je rug als je er half afrolt.

Ik weet wat een topper is, ik heb hem zelf ook gebruikt. Maar als je gewoon een goed matras hebt is het vrij onnodig? Als je toch een nieuw tweepersoonsmatras gaat kopen dan heb je echt geen topper nodig hoor. En 2 toppers naast elkaar is helemaal af te raden.

Ik zou inderdaad ook gewoon voor een goed nieuw tweepersoonsmatras op je nieuwe bed gaan, dan is een topper niet nodig. Als je echt zonodig een topper wil kun je inderdaad je oude verkopen zodat je dan geld bij kan leggen voor een duurdere, tweepersoonstopper. Maar persoonlijk denk ik dat dit niet nodig is als je een goed matras neemt. Dan kun je je eenpersoonstopper verkopen en hou je nog geld over. :’)

Post verwijderd.

Bij een goed matras is een topper inderdaad niet per se nodig.
Maar als je het per se wilt, zou ik toch investeren in een nieuwe (tweepersoons).
Simpelweg omdat je echt niks aan je huidige topper hebt, dan kun je net zo goed in je kleinere bed blijven liggen.
En je tweede vraag: bedoel je sierkussens? Of echt een kussensloop?
Voor sierkussens zou je eens op Ebay/Aliexpress kunnen kijken. Heel veel leuke hoesjes voor maar een paar euro.

Ja ik bedoel sierkussens voor op mijn bed. Ik wil graag een stuk of 10 kussens op mijn bed leggen, maar die hoezen zijn zo vreselijk duur… Ik zoek kussens in grijstinten die lekker zacht zijn. Maarja, zie die maar eens te vinden. Heb al gekeken, op ebay zie ik niks en aliexpress (bijna) alleen kussens met een printje erop en ik wil graag zonder.
Maar wel bedankt voor de tip! Heb idd ook al zitten te zoeken bij buitenlandse sites waarvan de verzendtijd erg lang is want daar zijn dit soort dingen vaak wel goedkoop maar nog geen leuke site gevonden helaas dus alle tips zijn welkom!

Een topping bij Ikea heb je al voor 50 euro.

Kussenslopen naaien is niet al te moeilijk, misschien dat je op de markt wat goedkope stoffen kunt vinden, of in een stoffenwinkel bijvoorbeeld afgeprijsde resten stof. Misschien wordt 't dan niet zo strak als met gekochte kussenslopen, maar zelfgemaakte kussens op je bed hebben is natuurlijk ook wel leuk :wink:
Verder zou ik inderdaad gwn je huidige topper verkopen, afwachten of de matrassen goed slapen en als dat niet 't geval is evt een nieuwe 2p kopen.