2 Loting studies

Hey meiden,

Ik ben wat informatie aan het opzoeken over studies en ik vroeg me af of jullie me misschien konden helpen iets duidelijk te krijgen.
Het zit zo: Ik heb me dit jaar ingeschreven voor Journalistiek op de HU, en heb al meegedaan met de decentrale selectietoets.

Nu kwam ik net op de site van de HvA bij Media, informatie en communicatie uit. Deze opleiding was ik op de een of andere manier nooit eerder tegengekomen (lekker stom) en ik zie nu dat dit ook loting is. Je mag maar met 1 loting meedoen, maar de centrale loting van journalistiek is nog niet geweest. Tot 15 mei kun je je nog aanmelden voor de loting bij de HvA.

Nu vraag ik me af: Kan ik nog switchen van de HU naar de HvA of is m’n lotingskans al ‘verspild’ omdat ik heb meegedaan met de decentrale toets?

Volgens mij kan je wel meedoen aan de centrale loting van Media, Informatie en Communicatie mits je je terugtrekt uit de lotingsstudie Journalistiek. Dus dat betekent dat je decentrale selectietoets ook niet meer ‘geldig’ is. Correct me if i’m wrong.
Maar ik zou voor de zekerheid toch met DUO bellen. Die weten het antwoord wel.

Ja dit dacht ik ook.
Dinsdagavond ga ik nog naar een openavond op de HvA dus daar wil ik het eerst vragen, en anders kan ik idd de DUO wel even bellen.
Ik krijg als het goed is wel eind volgende week uitslag van m’n decentrale toets dus die kan ik misschien nog afwachten?

Ja zou ik inderdaad afwachten! Je hebt immers nog tot 15 mei om je in te schrijven. Succes ermee!