2 liefdes probleempjes:$

Mijn vriendin zij laatst dat ze
iemand uit de klas wel leuk vind,
ik was eerst op hem, maar toen ze dat zei
en een grapje maakte dat ze al met hem had gezoend (ze zei direct daarna wel grapje)
Schrok ik een beetje dat ze dat zei omdat ik hem nog steeds leuk vind :smiling_face_with_three_hearts:
Moet ik dit tegen haar zeggen?
want eerst vond ik het wel leuk voor haar en
wou ik wel wat vissen bij hem of hij haar leuk vind.

En hij geeft me ook laat maar zeggen wat meer aandacht dan eerst,
en reageert echt zowat op overal wat ik zeg (wel positief)
En lacht om elk grapje wat ik maak…
Ziet hij me wel zitten of zit ik een beetje te dromen?

en hoe merk je dat een jongen je leuk vind?

Beetje lang verhaal

Oja ik heb zijn telefoon nummer nog niet,
en kan hem zo aan een vriendin vragen…
maar wat moet ik dan tegen hem zeggen komt het niet te stalkerig over?

Als jullie goede vriendinnen zijn, lijkt het me dat je over alles kan praten. Waarom dit niet dan?

En onthou, een jongen hoeft je niet gelijk leuk te vinden als hij je meer aandacht geeft, lacht om je grapjes. Als je verliefd bent op een jongen, zie je namelijk meer dingen in waarvan je denkt dat het ā€˜tekens’ zijn van zijn kant. Maar dit hoeft niet zo te zijn. Dat komt omdat jij hem leuk vind, en kan je dingen anders opvatten die hij niet zo bedoelt.

Als een jongen jou echt leuk vind, gaat hij vaak naast je zitten. Praatje met je maken, maakt hij oogcontact door je de hele tijd aan te staren/kijken. En hoor je via zijn vrienden dat hij jou wel ziet zitten. Tja… ik weet eigenlijk niet hoe je dat uitlegt. Maar ik merk het iig snel genoeg.

ja, en meestal maakt hij zich wat langer als je naast hem staat en doet hij nonchalant enzo.

Gewoon zeggen tegen haar :slightly_smiling_face:, ze zal echt niet negatief reageren toch?

En er zijn zoveel dingen waarvan je zou kunnen denken dat hij je leuk vindt, volgens mij gaat iedereen zich dat inbeelden, maar zelfs alle dingen waarvan je het zo ongeveer zeker weet, zijn nog geen bewijs. Maar als het echt zo is, merk je het meestal wel, en zelfs dat verschilt aan het type jongen.
Dus er is maar een manier om er achter te komen :slightly_smiling_face:.

Naar mijn mening moet die vriendin niets met een jongen beginnen waar jij iets mee gehad hebt/die jij leuk gevonden hebt tenzij jij zegt dat dat kan. Dus als jij het er moeilijk mee hebt moet je dat tegen haar zeggen. Als ze (again, naar mijn mening) een goede vriendin is laat ze hem gaan. Je moet het natuurlijk wel op tijd zeggen en er niet pas mee komen als ze al bijna iets met elkaar hebben.

Thx!

ik wil trouwens best wel wat proberen te flirten,
maar ik ben 13 dus weet niet precies wat een goed tactiek is:wub:

Als ik jou was zou ik eerlijk zijn tegen je vriendin en hem zƩlf om zijn nummer vragen. Dan weet hij dat je interesse in hem hebt, en zal hij ook duidelijker worden of hij wat voor jou voelt. Er zijn geen instructies voor flirten, dat gaat vanzelf, succes!

Ik vind trouwens ook niet dat de TS met hem moet flirten als haar vriendin hem ook leuk vindt…

Oke, ik zal wel proberen:)

huhu ik ben dan een jaartje ouder en ik heb zelf ook geen tactiek >.<
Ik doe me altijd een beetje ā€˜schattig’ voor, zeg heel snel ā€œnouuuā€ bij opmerkingen zodat ze me verder gaan plagen en dat is dan mijn tactiek… Ehem.

Ik snap echt niet waarom iedereen haar aanspoort te flirten met een jongen die haar vriendin ook leuk vindt. Daar krijg je echt alleen maar ruzie van en dat is een jongen op 13 jarige leeftijd denk ik nog niet waard… (als het dat al ooit waard wordt).

ja, daar heb je wel gelijk in eigenlijk. @topicmaker (sorry, ben je avatar naam even vergeten :’) ) : ik heb je nu allemaal tips gegeven waar je geen ene fuck aan hebt, maar ik zou eerst met je vriendin zelf praten, voordat je alleen maar over jou en die jongen denkt!

ik ga het haar zo vertellen,
hopen dat ze niet erg vind…
nouja ik heb even veel recht als haar dus…