2 jongens?

Dit is een account van een vriendin van mij, maar ik mag hier ook wat posten…

Ik zal het kort houden, want niemand heeft zin om een hele lap tekst te lezen.

Ik ga een tijdje met een jongen om en hij vind mij leuk en ik hem.
Nu heb ik dit weekend een date gehad en het viel me best wel tegen.
Dit heb ik niet tegen hem gezegd. We hebben gezoend en daar heb ik nu best wel spijt van (aangezien ik hem niet meer zo heel erg leuk vind).
Hij is echt heel erg lief maar te jong voor mij.
Zaterdagavond is er een groot feest en hij gaat er ook heen.
Maar er is een andere jongen die er ook heen gaat, en die vind ik al een tijdje leuk.
Maar ik kan het toch niet maken om ineens met die andere jongen te gaan?
Wat moet ik doen?

zeggen dat het niks gaat worden,

Eerlijk tegen die jongen zeggen dat je hem niet zo leuk vind als je had gedacht.

Maar hij vind mij leuk en ik wil hem echt niet kwetsen. Het is echt een super lieve jongen en hij heeft een hart van goud.
En ik heb met hem gezoend, dus is dat niet hard om ineens te zeggen ja sorry ik wil het niet meer?
+ ik ben zo stom geweest om te smsen dat ik het leuk vond toen hij vroeg hoe ik het vond.

En ik kan toch niet ineens met die andere jongen gaan… Kan dat echt niet maken voor mijn gevoel, hun kennen elkaar een klein beetje.

Als ik jou was zou ik gewoon aardig doen tegen de eerste jongen als je hem tegen komt op dat feest. Vraag hoe het is etc, maar doe NIET klef. Geen kusje uit medelijden of iets dergelijks. Gewoon aardig, maar als hij aanhankelijk wordt kan je wel lichtelijk laten merken dat jij dat niet wilt.

En ik zou dan inderdaad ook niet met die andere jongen gaan die avond. Maar, een troost, jongens vinden hard to get spelen (als het niet te lang is) ook heel leuk. Je kan best met hem flirten en (als het lukt :grinning:) met hem afspreken! Zoenen op dat feest zou naar mijn idee lullig overkomen op die eerste jongen, plus dat als die tweede jongen van de eerste af weet je over zal komen als een slet die makkelijk te krijgen was. Anyhow, dat is hoe ik het zou aanpakken.

Wel lastige situatie trouwens :’), succes!

^ thanks voor je reactie,
Ja die tweede jongen weet van die eerste jongen af zegmaar, hij was er bij toen ik het nog ‘leuk’ had met die eerste jongen… Pff zo lastig dit want ik wil zeker niet overkomen als een slet, en al helemaal geen harten breken.

tegen die jongen vertellen dat je het heel leuk met hem hebt gehad en dat het een hele leuke en lieve jongen is maar dat je achteraf het gevoel hebt dat je hem niet meer zo leuk vind als eerst.

oke nu over die tweede jongen. ga gewoon naar het feest maar hou je een beetje in. dus niet overdreven met de tweede jongen flirten/zoenen of weet ik veel. idd je wilt niet overkomen als een slet dus je moet het ook niet uitlokken. dus je kan wel met die tweede jongen praten en dansen maar bemoei je nog niet teveel met hem. wacht 1 of 2 weken, dan kan je je volledig op hem storten :stuck_out_tongue: het zal heel pijnlijk en vervelend voor jongen 1 zijn als hij jullie zo samen ziet.

Harten breken zal je sowieso als die eerste jongen jou echt leuk vindt en jij hem niet. Maar de manier waarop kun je wel invloed op hebben, je kunt gewoon aardig doen en subtiel laten merken dat je hem toch niet wilt (hand weghalen etc), maar als je je daar echt niet prettig bij voelt kun je het hem natuurlijk ook eerlijk vertellen. Zeggen dat je je gevoelens niet helemaal kende en dat je in de war was/bevlieging, etc.
Maar laat dit dus wel een wijze les zijn :wink:, ga alleen voor jongen 2 als je zeker weet dat je hem leuk vind, dat je niet volgende week weer met hetzelfde probleem zit. Als je hem wel leuk vindt, ga er dan voor! Laat merken dat je interesse in hem hebt maar speel (voor je eigen bestwil :stuck_out_tongue:) hard to get de eerste avond, haha.

je gaat toch geen verkering met hem nemen terwijl je hem niet leuk vind? kom op wees blij dat je nog niks met hem hebt nu zit je nog nergens aan vast dus je kan gewoon zeggen dat het niks gaat worden.

Ik ga zeker niet te hard van stapel lopen bij die tweede jongen, want dat wil ik ook echt niet voor die eerste jongen. Ik denk dat het in het begin maar in het ‘geheim’ moet, en het met die andere langzaam afbouw.

Die tweede jongen denkt nu wel dat ik die eerste jongen leuk vind, dus ik zal er wel veel uit de kast moeten halen om te bewijzen dat ik hem juist leuker vind… Maar hoe doe je dat, terwijl je hard to get speelt, en die eerste jongen niet kwets?

Pff. =( Waarom moet het allemaal zo ingewikkeld ;(
Ben wel blij dat je meedenkt!

Dit is echt zoo herkenbaar… zulke dingen heb ik ook vaker gehad. Ik zou het gewoon eerlijk zeggen. Hij kan jou gevoel voor hem toch niet veranderden, hij moet er maar mee leren omgaan. En wat betreft die andere jongen moet je gewoon doen wat je hart zegt.

Hmm ja de meeste vriendinnen zeggen ook; je moet doen waar je je goed bij voelt.
Maar ben ik nou de enige die zich er niet goed bij voelt als je iemands hart moet breken en met een andere jongen gaat? :S

Zorg er gewoon voor dat die eerste jongen er niks van merkt. Heb je de msn van die tweede jongen? Dan kan je het ook via msn vertellen, dat je hem toch leuker vind dan de eerste jongen. Zo weet hij dat je hem toch leuker vind, en heeft die andere jongen niks in de gaten. Maar zoals de rest hier al zegt, gewoon hard to get spelen. Maar niet too hard.

Wat ik me afvraag, hoe kan ik hard to get spelen als die ander juist denkt dat ik die eerste jongen leuk vind?

Wees eerlijk; ik spreek uit ervaring dat je er zelf niet gelukkiger van wordt om iets met hem te beginnen om hem “een plezier te doen”, terwijl jouw gevoel iets anders zegt.

En ik vind “hard to get spelen” echt de grootste onzin die er bestaat. Iedereen roept altijd “wees jezelf”, maar zo gauw een jongen je leuk vindt moet je in plaats van jezelf zijn het hem expres zo moeilijk mogelijk maken. Rot toch op.
Ik ben zelf ongelofelijk onzeker op “liefdesgebied” en ik ben echt bijna “impossible to get” als ik mijn vriend moet geloven, maar dat doe ik niet expres. En geloof me, zo leuk is dat niet; maar flirten, leuk omgaan met jongens of ze ook maar aandacht geven zit er bij mij gewoon niet in. Dan ga ik toch ook niet opeens “easy to get” spelen?

@GjengroddeStier

in dit geval bedoel ik hard to get spelen meer in een andere vorm dan jij het bedoelt denk ik. ik bedoel meer dat je als je wilt wel met die jongen kan flirten en weetikveel, gewoon gezellig doen en grapjes maken, maar dat je niet met hem moet zoenen. en dan bedoel ik dus niet dat je niet jezelf moet zijn! het hard to get spelen houdt deze keer dus in dat ALS hij wil zoenen je het beter niet kan doen aangezien je anders A. makkelijk te krijgen was en ook zo weer aan de kant gezet, en B. je jongen 1 ermee kwetst.

Dus nee, ik ‘‘rot niet op’’ nee :’). Ik probeer ook alleen te helpen, hoor.

@Chopski. ik begrijp jou manier van hard to get spelen, gewoon niet te makkelijk zijn om niet als slet gezien te worden.

Ja, maar ik word er gek van dat ieder meisje hier op girlscene altijd maar het advies krijgt om “hard to get” te spelen. Als je een jongen niet leuk vindt, moet je hem dat gewoon zeggen en vervolgens kun je met de andere jongen doorgaan. Waarom moet hier altijd zo’n rare “gulden middenweg” worden geadviseerd?
Op deze manier houd je twee jongens aan het lijntje en dat vind ik erg lullig.
Ik vind dat de topicstarter zo snel mogelijk tegen de jongen die ze niet leuk vindt moet zeggen dat dit het geval is. Scheelt haar en die jongens een hoop zorgen.
En “wel flirten”, maar “niet zoenen” vind ik ook raar. Ja, ik ben bijzonder ouderwets en principieel in de ogen van de meesten, maar ik denk bij situaties als deze zwart-wit, omdat dat mijns inziens de beste optie is voor alle deelnemende partijen.

Ik ben niet van de tactieken. Doe het gewoon in een keer goed.

Ik denk dat je het gewoon tegen die jongen moet vertellen! Want als je die andere jongen leuker vindt, en die ander ziet dat je met hem flirt enzo, voelt hij zich al helemaal gebruikt denk ik! Het kan toch gebeuren dat je toch iemand niet zo leuk vind als je dacht voor de date :slightly_smiling_face: