2 in 1 laptop/tablet

Hoihoi,

Tijdens colleges en op school merk ik dat het handig is om een laptop bij me te hebben. Nu heb ik wel een laptop die ook redelijk klein is, maar eigenlijk nog net te groot en te zwaar om mee te nemen. Dus ik zoek een laptop waar je het toetsenbord van af kunt halen en hem dus ook als tablet kunt gebruiken. Maar er zijn ontzettend veel van die dingen te vinden, en ik zoek er één die relatief snel is en met een beetje fatsoenlijk geheugen, liefst onder de €300

Heeft iemand toevallig goede ervaringen met zo’n 2 in 1 geval? Of juist heel slechte ervaringen?

Ja ik vraag me dit dus ook af. Ik heb een tablet in bruikleen die eigenlijk van mijn ouders is, maar het ding is zo oud dat het letterlijk niks meer kan draaien. De meeste webpagina’s laden niet en Youtube video’s moeten om de paar tellen bufferen. Dus leek een lablet (of een taptop?) me wel wat omdat mijn laptop ook overleden is vorig jaar.

Heel eerlijk gezegd lijkt het tot dusver vooral een tablet met een toetsenbord te zijn. Echt pc worthy kun je het niet noemen voor zover ik gezien heb en dat vind ik erg jammer, want het lijkt me wel handig. Als ze nou op zijn minst een SSD zouden hebben dan zou dat zo veel fijner zijn.

Ik had een 2 in 1. Bij de mijne kon het scherm niet los maar verder was het hetzelfde principe. In het begin vond ik het heerlijk, maar hoe langer ik h’m had hoe geïrriteerde ik werd ook omdat hij gewoon niet veel kon en steeds bleef vastlopen. Ben op het moment op zoek naar een normale laptop.

Onder de 300 euro wordt wel lastig. Ik heb er eentje van Acer, maar het toetsenbord kan niet los, maar klap je in. Prima ding verder!

Ik heb een chromebook van dell van vorig jaar, heb hem sinds vorig jaar. Het is een laptop, erg klein en smal, met google dingen dus google docs, presentation, meet e.d. Dus geen microsoft. Je kan er wel bijv. de app van word ofzo opzetten. Heel handig.

Dit is hem denk ik. 387euro met touch screen en 299 euro zonder. Ik kreeg hem van school en die doen natuurlijk de goedkoopste

Kan je niet beter een ipad kopen met een los toetsenbord erbij?

Ik had een acer, waarvan het toetsenbord van de ipad afgehaald kon worden, maar nu na een half jaar en niets geks er mee doen is ie al stuk. Ik heb dit van meer mensen gehoord dat dit gebeurde en raad het echt af.