2 bultjes net onder buitenste schaamlippen

hoii, ik heb sinds een dag last van 2 donkerrode bultjes net onder mijn vagina/buitenste schaamlippen. Ook doet het pijn als je eraan zit en als ik fiets of paardrijd. ik heb echt geen idee, ik heb nog nooit seks gehad en ben nog nooit gebeft ofzo. kan iemand mij helpen? of heeft iemand zelfde probleem? aan moeder vertellen en naar dokter/gynaecoloog gaan is geen optie.
xxx

Ik heb ook wel eens van die pukkeltjes daar terwijl ik het altijd veilig heb gedaan. Bij mij gaat het altijd vanzelf weer weg, dus zou je er geen zorgen om maken.

geen ingegroeide haar? als je het scheert?
en ik heb volgensmij al eerder een topic gezien over iemand die hetzelfde had.
misschien moet je ff zoeken? en kan zij je helpen!

succes alvast!

ik heb dat gehad toen ik klein was maar dat bleken wratten te zijn. Ik zou het even afwachten. Misschien komt t indd door het scheren, of gewoon simpel weg een irritatie.

Ik had dat ook, was ook een zwarte vlek geworden. Aangezien m’n vriend het niet kon dat weghalen, had m’n moeder gekeken en was het een ingegroeide haar van ongeveer 3 cm. Vandaar dat zwarte.

a

van het scheren kan het niet zijn, ik scheer mn vagina niet, heb heel heel gevoelige huid vandaar. het zijn 2 bubbeltjes, pijnlijk ook. heb er nu sudocrème opgesmeerd. misschien verlicht dat de irritatie. Ik zit er echt wel mee want heb een eigen pony enzo. en ik moet minstens 2x per week rijden en durf het echt echt echt niet tegen mama te vertellen, we hebben niet zon heeeele goede band enzo…

updateee.
het jeukt nu ook, ik weet niet of dat komt doordatik er sudocreme op heb gesmeerd. & de bultjeszijn er nog steeds, onderste gedeelte van mijn buitenste schaamlippen zijn een beetje “hard”, opgezwollen lijkt het wel. ik ben echt als de dood om dit aan mijn moeder te vertellen, laat staan de dokter of gyneacoloog… ik zit er echt mee. :frowning_face:

ik vind het echt vervelend voor je, ik zou nog even een weekje afwachten, tenzij het erger wordt en dan moet je echt naar de dokter, misschien met een vriendin als je niet met je moeder durft?

Waarom kan je het niet aan een dokter vertellen? Als je daar naartoe gaat heeft hij/zij geheimhoudingsplicht dus niemand zal het te weten komen. Je zou ook eventueel met je huisarts kunnen bellen voor een telefonisch consult? Als je er echt veel last van hebt kun je er niet mee rond blijven lopen natuurlijk!