2 banen, welke opzeggen?

Ik ben 15 jaar en heb 2 banen. Ik werk 's ochtends in een boeketterie en 's avonds in een restaurant. Nu is dit veeeel te druk, zeker als ik straks weer naar school moet. Dus wil ik er 1 opzeggen.
Eerst dacht ik aan de boeketterie. In de vakanties is het wel leuk, dan mogen we bestellingen doen. Maar op zaterdagen doen we altijd hetzelfde, en dat is best… saai. Maar voor de rest verdien ik er goed, en het is heel gezellig met de andere scholieren. Die ga ik echt missen. Dus ik dacht: ik ga op de zaterdagen in het restaurant werken en alleen in de vakanties in de boeketterie.
Maar eigenlijk voel ik me helemaal niet op m’n gemak in het restaurant. Ik sta achter de bar en heb telkens het idee dat ik van alles fout doe. M’n collega’s zijn allemaal volwassen, dus daar heb ik het ook niet echt gezellig mee. Eigenlijk heb ik altijd tegenzin om er naartoe te gaan, soms huil ik zelfs omdat ik het zo vreselijk vind! Ik voel me er gewoon niet op m’n gemak. Dus misschien is het beter om helemaal te kappen met dat baantje in het restaurant? Wat denken jullie?

En hoe moet ik het mijn baas vertellen? Ik kwam er zonder ervaring, dus hij zei: Ik ga je alles leren, maar dan moet je me wel beloven dat je dan niet weggaat als je alles kan. Dat snap ik ook wel, want ik ben dan niet echt “lucratief” geweest voor het restaurant. Ook ben ik bang dat ik moet huilen want ik sta daar altijd zo onder spanning dat ik al heel snel te tranen voel branden.
Hebben jullie advies?

Restaurant.
Je geeft zelf al aan dat je het er helemaal niet naar je zin hebt, in tegenstelling tot de boeketterie. Je vertelt je baas eerlijk dat je het niet meer trekt, dat het te zwaar is. Als hij je echt niet begrijpt vind ik dat nogal lullig, to be honest…

A;s je het echt zo vervelend vind in het restaurant zou ik die baan opzeggen!
En wat flauw van die baas dat hij dat zei! Dat kan je toch niet beloven?
Ik zou toch echt voor het leukste kiezen (:

Het restaurant moet je afzeggen, dat is duidelijk. Je hebt er helemaal niet naar je zin. En in de boeketterie wel!
En je kan je baas toch eerlijk vertellen dat je het te druk krijgt, en dat je je baan opzegt? Daar kan hij niets aan doen. En ik neem dat je er niet zomaar weg bent gaat. Je hebt in de vakantie toch nuttig geweest, zeg maar.

Oke, vaag advies. maar goed.

idd het restaurant, je kunt daar niet alleen maar blijven om je baas een plezier te doen vind ik, als jij het daar echt niet leuk vindt

Bedankt voor jullie reacties!
Nu ik het zo getypt heb, zie ik eigenlijk ook wel in dat ik niet bij dat restaurant moet blijven. Eerst dacht ik nog: je gaat het wel leuk vinden zodra je alles goed kan enz. Maar nu betwijfel ik dat

Maar ik ben echt een beetje bang om het me baas te vertellen! Vanavond moet ik weer werken, zal ik het dan al zeggen? Of donderdag pas?

het gene waar je je beter voelt.

Restaurant opzeggen ik werk ook in een bloemenwinkel en dan ben je lekker om 6 uur klaar. horeca moet je tot laat in de avond werken en in de boeketerie mag je lekker creatief zijn.

Het restaurant kun je beter opzeggen zo te lezen voel je je daar echt kut.
Dat betekend toch al genoeg?

Zoals je beschrijft heb je het reuze naar je zin bij de boeketterie!:smiley: en in het restaurant niet.
Twijfel niet en ga dr helemaal voor!
en ik zou het je baas zo snel mogelijk vertellen ben je er ook vanaf;)

succes!:smiley:

Restaurant zeker (: Je voelt je er niet op je gemak dus die moet je gewoon opzeggen.

Ik zou ook voor het restaurant gaan ;p sowieso vond ik dat zelf ook al redelijk kut, late werktijden en alles. Schijt aan je baas dat hij heeft gezegd; ja dan moet je niet weggaan als je alles weet. Jij moet gewoon doen waarbij je je het best bij voelt. Om dat te gaan vertellen is idd redelijk kut, maar als je het eenmaal hebt gedaan ben je vast hartstikke opgelucht! Succes ermee (:

Ja, ik zou het restaurant opzeggen. Ik heb zelf ook een baan waar ik me een beetje zo voel als jij beschrijft, en ik zou dat echt niet langer dan de vakantie volhouden.

Ik zou als ik jou was een heel nieuw zaterdagbaantje zoeken. Want je zegt dat je dat boekettengedoe op zaterdag saai vind. Ik zou sowieso ontslag nemen bij het restaurant.

het restaurant. vertel je baas dat het te druk word met school straks en dat het niet samen gaat met de boeketterie en dat je dat leuker vind omdat daar meer mensen van jou leeftijd werken. dat snapt hij vast wel :slightly_smiling_face:

ik zou sowieso ontslag nemen bij het restaurant, vertel je baas gewoon dat je het veels te druk krijgt als je ook weer naar school moet&huiswerk enalles.
je kunt je baantje in de boeketterie nog aanhouden en kijken of je het leuk blijft vinden, als dat niet zo is zou ik eerst een nieuw baantje zoeken & daarna wellicht ook daar ontslag nemen! succes!

Jupz, restaurant.
Zou alleen niet zeggen dat je nog een baan ernaast hebt… Gewoon zeggen dat je het te druk hebt met school/huiswerk.

Ik zou het restaurant laten vallen, zeg je baas dat het niet de juiste plek voor je is en dat je je beter op school kan focussen omdat het een zwaar jaar gaat worden.