2 Baantjes tegelijk?

Heee,

Ik heb bij 2 supermarkten gesolliciteerd en ben bij beiden aangenomen. Bij de ene zeiden ze dag ik pas na de vakantie kon beginnen en bij de andere kon ik wel in de vakantie. Nu willen ze dus bij de ene supermarkt dat ik wel kom werken, omdat er iemand op vakantie gaat. Ik denk niet dat het slim is om te zeggen dat ik dus bij een andere supermarkt werk, want in de regels stond dat ik geen 2e arbeidsovereenkomt aan mag gaan, maar nou zat ik te denken: Er zijn toch wel meer mensen met 2 baantjes? Het is toch wel toegestaan om 2 baantjes te hebben? Wat denken jullie?

Tuurlijk is het over het algemeen toegestaan om meerdere baantjes te hebben, maar als het contract van één van die baantjes aangeeft dat het niet toegestaan is, dan kun je daarvoor wel in de problemen komen bij je werk lijkt me. Voor jouw werkgever is het natuurlijk extreem onhandig om rekening te houden met werktijden van jouw andere baantje, de meeste werkgevers zitten daar niet echt op te wachten.

Als het echt in het contract staat dan is het niet slim om te doen nee. Als ze erachter komen kunnen ze je erom ontslaan denk ik. Gewoon het baantje nemen die het meeste verdient :wink:

Wat Loezzzje zegt inderdaad. Als het in het contract staat zou ik het echt niet doen.

Dit mag in het bijbaantjestopic