1x per week vooropleiding universiteit?

Hee meiden!
Vorig jaar heeft een vriendin van mij een vooropleiding gevolgt aan de universiteit van Leiden waarbij ze een website opgestuurd kreeg waar alle opdrachten op stonden etc.nnu heeft ze dit afgerond en heeft ze aan de universiteit gestudeerd voor 20 EC… Nu lijkt mij dat ook wel wat.

Ik kan helaas geen vooropleidingen op universitair niveau vinden… Wel heb ik gehoord van de a-la-carte onderwijs van de uni van Leiden alleen vraag ik me af of dit ook te combineren is met de middelbare school…

Kennen jullie een aantal universiteiten die vooropleidingen van een jaar aanbieden waarbij je niet steeds naar die stad toe hoeft te gaan om hoorcolleges te volgen maar dat je het online opgestuurd krijgt?

Dankje!

Ik heb geen idee, kan je het niet aan je vriendin vragen?

Je hebt wel de OU open universiteit
Bedoel je dat ?

Klinkt als het Pre-University Programme van Leiden, ik heb daar zelf ook aan meegedaan.

Let wel, je werd hiervoor geselecteerd zeg maar en de procedure duurde echt lang! Je moest aan het eind van de 4e een 8 gemiddeld staan, toen moest je een motivatie brief zelf schrijven en laten schrijven door iemand die je kent en je decaan. Vervolgens werd je uitgenodigd voor allerlei testen en daarna werd verteld of je door was of niet :’)

Programma zelf duurt 2 jaar en ik heb het dit jaar ook afgerond met 15 EC