1e pil innemen????

hallo,
ik heb vandaag de pil opgehaald van de huisarts. ik gebruik deze niet om zwangerschap te voorkomen maar alleen om mijn ongesteldheid uit te stellen voor de vakantie. er staat op de bijsluiter dat ik op mijn 1e mentruatiedag de 1e pil moet innemen, maar dan wordt er weer een verhaaltje verteld over dat ik dan zeker kan zijn dat ik het veilig doe. mijn vraag is, ik wordt binnen 2 a 3 dagen ongesteld maar kan ik de pil nu ook al innemen? liefs

Daar heb je je antwoord. :slightly_smiling_face:

Dit en dit soort vragen mogen in het algemene topic.

ja maar de huisarts vertelde me dat ik nu opzich ook wel kon beginnen… het gaat me niet om save seks te kunnen hebben…

Je kunt toch gewoon wachten tot de 1e dag van je menstruatie…

daar gaat het me toch niet om, ik wil gewoon weten of dat nu geen kwaad kan.

Ben je zo excited om je eerste pil te slikken dan? Wacht gewoon.

“Ja maar de huisarts vertelde me dat ik nu opzich ook wel kon beginnen”
Tadaaaaaaa.

Als het je toch niet gaat om de bescherming tegen zwangerschap, kan je gewoon al beginnen met slikken.

nouja op zulke reactie’s zat ik ook niet helemaal te wachten, het is niet voor iedereen even duidelijk…

Wat is er niet duidelijk aan?
De bijsluiter + de huisarts zelf geven je al antwoord.

Voor mensen die niet kunnen lezen/luisteren indd nee. :"")

Begin dan nu gewoon, als je huisarts je zei dat dat kon.

Als je huisarts zei dat het kon is er geen probleem lijkt me.

Gewoon nu beginnen, waarschijnlijk krijg je je menstruatie ook gewoon later of helemaal niet. Omdat je lichaam moet wennen aan de hormonen, kan er eventueel spotting ontstaan (spotting is een tussentijdse bloeding).

Ook doorslikken kan geen kwaad, onderzoek heeft uitgewezen dat als je de pil altijd zou doorslikken, dat er niets kan gebeuren :slightly_smiling_face:

Ik denk dat ze alsnog wel ongesteld wordt, want 2/3 dagen voor je menstruatie de pil gaan slikken is eigenlijk al te laat om het te stoppen. Bij mij dan :stuck_out_tongue: Als de cyclus eenmaal op gang is houdt de pil dat niet tegen…

Dit kan in het algemene Pil topic!