1e keer zoenen

Een goeie vriend van mij en ik hebben allebei nog nooit gezoend. En dus kwam hij met het idee om gewoon een keer te gaan zoenen met elkaar, zodst we het allebei al een keer gedaan hebben.
Ik dacht altijd mijn eerste zoen moet speciaal zijn, maar ik ben nu 15 en iedereen heeft zo’n beetje al gezoend en iedereen weet hoe het moet en ik ben zooooo bang dat als ik ooit met de jongen die ik leuk vind ga zoenen ik het helemaal ga verpesten omdat ik niet weet hoe het moet.
Btw ik vind een goeie vriend van hem leuk en die vriend die met het idee kwam weet dat.
Wat zouden jullie doen?
Ik probeer echt geen slet te zijn ofzo maar ergens zit ik er wel mee…
Alvast bedankt…xxx

Heej meid, zit er echt niet mee in :slightly_smiling_face: Ik was 16 (bijna 17!) bij mijn eerste kus. Ik wou wachten op iemand waar ik echt verliefd op was en niet mijn eerste kus geven aan iemand die ik had leren kennen op een feestje ofzo… Maar ik heb ook niets tegen mensen die dat wel doen.
Je moet je niet schamen dat je nog nooit gekust hebt en doe waar jij je het best bij voelt :slightly_smiling_face: Als je echt mijn mening wilt weten zou ik niet zomaar met iemand kussen, maar natuurlijk wel als je hem leuk vindt ofzo.

Ik vind het echt niet raar als mensen op hun 15e nog nooit gezoend hebben, zoiets komt vanzelf en de een is gewoon wat eerder dan de ander. Ik raad het je niet aan om het zomaar met die vriend van je te doen, het is juist leuk als je je eerste zoen kan geven aan iemand die je leuk vind!

Mijn eerste kus was pas op mijn 18e :wink: Niets om je zorgen over te maken en je moet zeker niet willen zoenen omdat iedereen dat al gedaan heeft! Doe gewoon waar jij je het beste bij voelt en ik denk niet dat dat is zoenen met die vriend, want anders zou je het wellicht gedaan hebben in plaats van hier een topic aan te maken.
Ik wou ermee wachten tot ik echt verliefd was en heb daar absoluut geen spijt van! Een jongen die jou echt leuk vindt, zal trouwens heus wel begrijpen dat je nog nooit gekust hebt en het daardoor misschien nog niet zo goed kan.

op zo’n dingen hangt geen leeftijd op, ookal laat heel de wereld blijken dat je voor je 16 al wat ‘actie’ hebt gehad in je leven.
Don’t give a damn wat ze hierover zeggen en zeker en vast niet buigen voor wat ze vinden wat je moet doen.
Jij beslist wanneer zoiets gebeurd en of je er veel belang aan hecht of niet. JIJ doet het hoe je het wil, zolang je het maar niet doet vanwege iemand anders.

Dankjewel meiden, jullie hebben gelijk…ik ga het niet doen. Bedankt voor jullie reacties!! Xx

Goed dat je deze beslissing hebt genomen! Je moet je niks aantrekken van de “sociale druk” die mensen op dit soort dingen leggen. Ik was in vergelijking met mijn vriendinnen ook erg laat (17), maar heb wel mijn eerste zoen gehad met een jongen waar ik ook daadwerkelijk wat voor voelde (en nu, 8 jaar later, nog steeds mee samen ben :flushed:) En maak je geen zorgen, als het moment daar is gaat het allemaal vanzelf!

Ik zou het ook idd niet doen, als er geen gevoel bij zit zal het sowieso anders gaan