Hee,
Ik heb dus vanmiddag geprobeerd om voor het eerst mijn benen te scheren maar het lukte niet. Ik ging douchen en heb mijn benen gescrubd, daarna deed ik scheergel op mijn benen en ging ik vanaf mijn knie naar mijn enkel met het scheermesje en dat deed ik een paar keer maar het haar bleef gewoon allemaal zitten… ik wilde niet in de richting van mijn enkels tot knie want ik was bang dat ik dan allemaal ingegroeide haartjes of bultjes ofzo kreeg. Heeft iemand tips voor mij hoe ik het beter kan doen ofzo? En heb nog een vraagje want ik heb gelezen dat het goed is als je je benen 1 of 2 keer scrubt per week maar ook dat je voor je je benen gaat scheren je moet scrubben, maar ik weet niet hoe snel dat haar bij mij terug groeit dus stel je voor dat ik dan meer dan 2 keer moet scheren per week, moet ik dan ook meer dan 2 keer scrubben per week? Want ik heb gelezen dat het niet goed is om vaak je benen te scrubben.
Iemand een oplossing voor mij?
Alvast bedankt x
Hoi
Ik raad aan ok met scheren van je enkels tot je knie te gaan, ik snap dat dit misschien een beetje eng aanvoelt de eerste keer (dat had ik zelf ook) maar het is wel echt de beste manier. Je kan misschien als je veel haar hebt op je been het eerst een beetje knippen.
maar hoe scheer jij als je het met de haartjes mee scheert? Als je het namelijk met het kopje onder en het steeltje naar boven scheert dan scheer je niet echt haar weg. Dus als je het toch in de richting van knie naar enkels wilt scheren is het belangrijk dat je het steeltje onder hebt dus dat het steeltje van het scheermesje waar je hem vast hebt naar je enkels wijst. Ik hoop dat dat een beetje duidelijk is.
Over het schubben van je benen weet ik niet zoveel. Ik heb wel gehoord dat dit inderdaad beter is voor je huid maar het is volgens mij niet echt nodig. En als je het toch doet zou ik het niet te vaak doen dus niet 2x per week maar dan 1x per week. Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag!
Hey, de eerste keer is best wel eng inderdaad. Benen zijn goed om op te beginnen, je kan goed zien wat je doet en dat vond ik zelf ook wel fijn. Ik wist nooit dat (scruppen/ scrubben??) hielp daarbij dus deed ik het gewoon alleen met schuim. Maak wel eerst je been nat, ik deed dit nooit en dan krijg je rode plekjes enzo. Je moet gewoon rustig blijven en goed letten op wat je doet. Ik dacht altijd maar zo: ‘wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat je een klein wondje hebt, Nja ga je niet dood van’ dus gewoon diep adem halen en rustig je hand bewegen. Ik zelf doe het wel met warm water, weet niet waarom maar vind dat gewoon fijner. Als je het eng vind stop heel even en ga daarna weer verder, zo zul je zien dat het helemaal zo eng niet is, en dat het tijd kost geeft helemaal niet.
Ik snap dat de eerste keer scheren eng is, maar dat hoeft echt niet hoor. Zolang je maar voorzichtig bent en niet te snel gaat komt het allemaal goed. Het beste is wel om echt tegen de haarrichting in te scheren (van enkel naar knie) omdat je zo de haren het korst afscheert. Daarnaast hoef je echt niet iedere keer als je scheert ook te scrubben, als je dat graag wilt zou ik het 1x per week doen. Ik scrub eigenlijk niet zo vaak want ik heb niet/nauwelijks last van ingegroeide haartjes. Als je echt iedere keer gladde, geschoren benen wil dan kun je het beste om de 2/3 dagen je benen scheren. Ik doe het zelf alleen als het nodig is en dan de avond ervoor. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is!
Kijk eens in dit topic voor tips