1e keer met eerste ‘vriendje’

Hoi,

Vorig jaar heb ik iemand leren kennen op vakantie, de klik was er alleen woont hij redelijk ver en zitten we nog niet in een relatie. Ik twijfel ook stel dat we een relatie hebben, dat die niet gaat blijven door de afstand. Ik ga hem deze zomervakantie terug zien en denk dat hij verwacht om seks te hebben maar ik weet niet of ik het wil. Ten eerste voel ik me er niet goed bij (omdat we geen relatie hebben) en ten tweede ik zie mijn lichaam ook niet echt graag. Ik weet niet of ik hierover met mijn mama bv zou praten, kan iemand helpen?

Bye

Waarom denk je dat hij verwacht seks te hebben? En als jij je er niet goed bij voelt, NIET doen!

Hoe oud ben je?

Als jij geen seks wil dan heb je geen seks met hem. Het klinkt alsof je er nog niet klaar voor bent, en dat is helemaal oké. Als hij een leuke jongen is dan respecteert hij dat gewoon, en anders is hij de moeite niet waard.

Wat betreft de onzekerheden over je lichaam, misschien is dat wel iets waar je met je moeder over kan praten.

Hij heeft dit wel al meerdere malen gezegd

16 (17 in januari) en ja ik hoop dat als ik dat zeg dat hij dat begrijpt en toch nog effetjes wilt wachten…:slightly_frowning_face:

Hoe oud waren jullie/willen jullie zijn toen je de eerste keer deed/wilt doen?

Ik zou nu alvast duidelijk maken dat je niet wil. En dat hij moet stoppen met het aanhalen. Eigenlijk gaat hij nu al over je grens heen, of heeft hij onterecht de indruk dat jij graag seks met hem wil.

Ik ben het met @Janneke20 eens. Ik was zelf 20 toen ik voor het het eerst deed

Hoe oud was jij?

Ik heb hem gezegd dat ik het wel wil doen maar fat ik nu daar fel over twijfel of ik het wel wil doen nu.

Net 20. Was met mijn eerste, lange relatie.

Maar het gaat erom of jij er klaar voor bent of niet. Als je jonger dan 16 was had ik het sowieso afgeraden, maar nu geef jij duidelijk aan dat je nog niet wil.

Dan moet je het gewoon echt niet doen. Bovendien is de eerste keer seks zo veel fijner als je het zelf echt wil.

Je kan van te voren niet beslissen of je het wel en niet gaat doen. En ook al zeg je nu van wel, op het moment zelf heb je misschien ineens ontzettende twijfels en doe je misschien dingen waar je later spijt van krijgt.
Het maakt in principe niet uit of je wel of geen relatie hebt, als jij je er maar fijn bij voelt. En als voor jou ook de dealbreaker is dat jullie geen relatie hebben, dan is dat ook een hele geldige reden. Seks moet je alleen hebben als je je vertrouwt genoeg voelt bij de ander. Natuurlijk is de eerste keer altijd spannend, maar de lol moet er ook wel in blijven en zo te lezen zie je het totaal niet zitten.

Het heeft ook geen nut om aan andere meiden te vragen wanneer hun eerste keer was. Het is totaal verschillend per persoon wanneer iemand er klaar voor is en het is echt niet zo dat iemand die op z’n 16de voor het eerst seks heeft ‘stoerder’ is dan iemand die dat op z’n 18de doet bijvoorbeeld. Het ligt totaal aan de situatie, met wie het gebeurt, de omstandigheden, etc.

Schaam je er dus echt niet voor dat je nog niet wilt. Het is iets heel persoonlijks dus de enige die kan beslissen wanneer en met wie die het doet ben jij, niemand anders.

1 like

Soms denk ik van ‘ik ben er wel klaar voor’ maar soms twijfel ik dan weer super hard…

Zou ik daarover ook praten met mijn mama of denken jullie dat dit een beetje raar is?

Ik zou niet in details met mijn ouders over seks praten, maar over of ik er klaar voor ben en dit soort situaties, ja, die had ik zeker besproken met ze.

Plus: misschien geeft dat jou een veiliger gevoel als je die jongen eenmaal ziet.

Hou je eigen grenzen goed aan!

1 like

Dank jullie wel allemaal! Jullie helpen me zo🫶🏼